Bästa soppan!

Det absolut bästa med privatkock hemma är att man får beställa vad man vill till middag och det blir svingott precis jämt. Jag har varit sugen på musslor i flera veckor så ikväll blev det fisk och skaldjurssoppa till middag. Så. Galet. God. 

Vad gjorde man innan poddar? Jag har nog lyssnat på de flesta men P3 dokumentär, rättegångspodden och P1 dokumentär är mina favoriter. Och såklart P3 serie: De dödas röster.. Om ni inte tagit till er av mitt råd att lyssna på den alla gånger jag tipsat om den innan så gör det NU! 


Fast det finns väl inget mer irriterande än en jobbig berättarröst. Jag förstår inte hur man kan komma på att bli radiopratare med tröttaste rösten ever.. Jag har extremt lätt för att reta upp mig på röster/ljud på poddar och Johan hinner ofta tröttna på att hitta en som passar när vi ska lyssna på podd tillsammans, haha. Någon läspar, någon gnisslar när de pratar, någon har extremt vassa S, någon gör sig till och försöker att få allt att låta så himla spännande (Mordpodden är värst!).. Tacka vet jag Emma Janke på P3 dokumentär! Henne kan man alltid lita på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0