Sjukhushell!

Jag har sovit till och från hela dagen idag också, precis som igår. Vi var ut på en liten skogspromenad imorse för att få lite luft jag och Eddi (2-3 km bara) men annars har det inte hänt mycket. 


Jag har varit förbannad också. Och som vanligt är det Gävle sjukhus som briljerar.. Det är nästan alltid dom som är inblandade när jag är arg nu för tiden. De har noll koll på någonting, alla säger olika, skriver ut mediciner som jag egentligen inte borde ta, de slarvar bort provsvar, fördröjer behandlingar och ingen vill ta på sig ansvaret så fort något blir fel utan då är det mitt fel helt plötsligt. Uppföljning vet de inte ens vad det är utan det är patienten som ständigt måste vara drivande för att det ska hända något. Att det stället fortfarande kan rulla och är igång med all inkompetent personal är ett under (som vanligt finns det många bra också men jag syftar såklart på de som inte gör sitt jobb och de är alldeles för många). Fast det värsta är hur många av de som jobbar där bemöter patienter.. På privata ställen är det service, personalen är trevliga, tillmötesgående och de vill göra det så bra som möjligt för patienten. Nämnde jag service, att de är trevliga och att man blir bra bemött? På Gävle sjukhus ska man gärna börja med att ursäkta sig för att man finns, för att man är sjuk och för att man är där över huvud taget. För det värsta som kan hända är ju att de som jobbar där faktiskt ska ta hand om patienterna? Va? Ush nej fy, bemöta människor det vill vi inte göra. Många är otrevliga, dömande och rent av snäsiga och borde jobba långt bort ifrån mänskligheten egentligen.

Jag är fullt medveten om att min stubin blir kortare och kortare för varje gång man blir dåligt bemött därifrån, men när det alltid börjar med att något är fel, när saker inte är gjort som utlovat, de är dåligt pålästa och säger fel saker, säger att de gjort saker som de inte gjort, skyller ifrån sig på varandra (jag kan hålla på hur länge som helst) så går det ganska fort till brinna-av-stadiet. Hur svårt ska det vara att göra det jobbet man får betalt för att göra? Efter att ha stått ut med skiten i 10 år börjar man ledsna. 

Jag fick prata med världens gulligaste läkare i fredags och hon var så förstående och hjälpsam, men så idag när jag hade telefontid med en av mina två ordinarie läkare och hon var sjuk så skickade de in en trött gammal otrevlig sjuksköterskehagga istället som skulle förmedla att min läkartid hade blivit flyttad till nästa vecka istället. 
Det här är skillnaden på hur de två bemötte mig. 
Jag: "Jag har så ont så att jag blir galen snart."
Läkaren i fredags: "Ush ja man kan knappt föreställa sig hur det är. Vi måste ju lösa det nu och tills vidare och sedan hoppas vi på att det blir bättre och att du kan gå ner i medicin då igen! Annars måste du ju komma in så att vi kan hjälpa dig på plats"
Sjuksköterskan idag: "Ja men det är så det är. Du har väl alvedon hemma? Det är nog ingen ide att du kommer in för vi kan inte göra så mycket mer för dig här men om du absolut måste så ring innan, du kan inte bara dyka upp." 

Skitsjukdom. Skitsjukhus. Skitpersonal. Jag hatar detta. 

❤️


Kommentarer
Postat av: Musch

Usch jag blir så fruktansvärt förbannad!
❤❤❤

2017-04-26 @ 16:53:17
Postat av: Josefin

😔❤️

2017-04-27 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0