När det var någon dag sedan sist..

I förrgår när Johan var klar med eldragningen hos Johans vän kollade vi på första perioden av hockeyn hos dem.. Deras hus är så fint!

Sen kollade vi på de andra två perioderna hemma. Edward älskar att sitta mitt emellan oss i soffan. Lillgrisen!

Igår morse åkte vi ifrån Östhammar mot Gävle vid 8. Johan jobbar torsdag och fredag i Furuvik hos M&M. Jag följde med Musch till farmor och farfar direkt när vi kom till Furuvik. Farmor var barnvakt åt en liten bebbe. Jag tycker det är lite coolt faktiskt. Hon är närmare 80 år och tar på sig att vara barnvakt åt en 3-månaders bebbe som hon knappt känner så väl, från 8-16. De hade ingen annan att fråga så självklart ställde farmor upp. Bebben var såå söt och världens snällaste! Så mysigt att snuffsa lite.

Och som vanligt när man åker ifrån farmor/Vinnersjö hade vi bilen full. Vi fick ägg från deras hönor, vi fick massa blommor och så hittade vi lite grejer i en bod i vårt barndomshem.

Vid 16 kom Mr mattläggare till huset i Harkskär och skulle spackla fallet i badrummet. Imorgon får vi mattan på plats! Grymt!

Och så öppnade vi badkaret när vi kom till huset. Jag tror det blir grymt! Det är bara 150 cm, men det känns bättre med ett litet än inget alls!
"Ska du inte provsitta?" frågade Johan.
"Jaha ska man göra det?" svarade jag och hoppade i.
Men hjälp vad tungt det var att bära in. Det syns på min svettpanna.

Så fort spacklingen var klar i badrummet åkte vi hem och däckade i soffan.. Vi var supertrötta båda två så vi tittade på 3 avsnitt GOT och sen somnade vi. En välbehövlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0