Hundbus!

Det har varit en lugn och skön helg här i Askön. Igår byggde vi klart pumphuset och så hängde vi med lite besök. Först kom Johans farbror med fru och hälsade på med deras två stora hundar. De lekte så mycket med Edward! Sen kom Johans moster över en sväng också.

Igår kväll blev det hämtmat med svärisarna. Vårt torp ligger ju på tomten bredvid deras hus. Det är två stora tomter så man har ändå sitt egna och man ser inte husen ifrån varandra, men det är ju grymt att de ligger nära. Vi umgås självklart mycket med dem när vi är här och det är jättemysigt! Edward går emellan och hänger med dem ibland, sen kommer han över till oss ibland. Han kräver också att dörren ska stå öppen hela dagarna.. Han kan ligga och sova i soffan och då smyger jag upp och stänger dörren. Då flyger han upp och sätter sig och gnäller vid dörren tills jag öppnar dörren igen. När jag väl öppnat dörren går han och lägger sig i soffan igen. Om jag gör ett nytt försök blir det bara en repetion av detta.. Han vill alltså bara att dörren ska stå öppen så att han kan gå ut precis när han vill, haha.

Vi kollade på seriepremiären för brors också.. Fast hemma på paddan. Så roligt att det äntligen är igång! Jag saknar dock Brynäs-hockeyn just för att man kunde se honom live hela tiden då.. Tänk att man gick på hockey 2-3 ggr i veckan i flera år! Underbart!! Nu spelar han med KRIF (Kallinge-Ronneby).

Svärisarna åkte till Österrike inatt för en veckas vandring. Det betyder mer jobb för Johan i veckan och vi blir som sagt här till fredag som det ser ut nu.. Jag ska vänta in vårt badkar som kommer hit idag och sen ska vi ut på en prommis jag och Eddi. Vi tog leveransen på badkaret hit istället för att det var erbjudande på det just nu och det fanns ju ingen i Harkskär som kunde ta emot det. Hoppas det blir bra! Mattläggaren kommer i helgen och sen måste badkaret på plats innan vi kan sätta in det andra eftersom det är ett så litet badrum, så det är lika bra att ha det hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0