Jag och grisen!

Vi åkte till Östhammar igår kväll. Johan jobbar ons-fre denna vecka istället. Vi brukar ju oftast köra Östhammar sön kväll-ons kväll men den här veckan behövde vi tid i Gävle/Harkskär kände vi. Flyttstäd var och städade ur lägenheten idag, vi lämnade över nycklarna till hyresgästen redan igår och nu är lgh alltså inte i vår ägo längre. Eller ja, jag står ju kvar på förstahandskontraktet fortfarande, men lgh är tom och städad, nycklarna är överlämnade och det är nu någon annan som ska flytta in. I MIN lägenhet. Det känns fortfarande lite sjukt med tanke på att det är samma lägenhet som jag och Josefin flyttade till för 11 år sedan när vi flyttade hemifrån som 15- och 14-åring, och som jag/vi haft kvar sedan dess. Det känns på något sätt som att det närmar sig ett riktigt avslutande farväl nu, och jag fattar inte ens varför det känns så konstigt. Jag vill ju liksom inte flytta tillbaka dit nu när vi äntligen har ett hus och det är inte världens finaste lägenhet direkt heller, men ändå. Så himla smidigt att ha lgh mitt på stan. Jag kommer nog sakna mina spontanrunder på stan som jag alltid tog när jag var för sliten för att hitta på något, men samtidigt för rastlös för att bara ligga inne. Gå en runda och strosa på stan och titta på folk har liksom alltid varit min "back-up-plan" för att rädda en sjuk/extra mycket smärtor men rastlös dag.
Men seriöst, skärpning! Jag flyttar liksom 15 min bort (med bil), och jag är inte ens särskilt kär i Gävle över huvud taget så jag fattar inte ens varför jag håller på. Och jag har aldrig varit någon "walking down the memorylane"-person heller. Kom igen nu.. Och DÄR går vi vidare och släpper detta en gång för alla. Jisses!

Sara (bilen) var inne på service och fix idag. Johan lämnade den imorse, jag hämtade den. Jag glider in där efter lunch:
"Hej, jag ska hämta en Volvo!"
"Det menar du inte? Du också?" får jag till svar. Först tittade jag förvånat på honom och undrade vart hans attityd kom ifrån, men två sekunder senare insåg jag att jag var på Volvo och ALLA som hämtar sina bilar där är Volvoägare. Haha! Kul ju.

Efter att jag hämtade bilen åkte jag direkt till Harkskär. Johan hade glömt viktiga jobbpapper som behövdes nu i veckan.. Sen fortsatte jag ut till Hedesunda. Jag fick en sakna-mami-attack igår och det ledde till att jag hamnade här idag. Vi har haft en supermysig kväll. Nu ligger jag och Edward nedbäddade i soffan. Vi sover alltså kvar här hos mami inatt. Imorgon väntar en mysdag med Musch och mami. Mysigt!

Något annat att tillägga? Jag har fått magkatarr också.. Riktigt jobbigt! Tror det är för att jag tar så mycket extramedicin nu när jag är i djupdippen. Eller jag vet att det är därför. Magkatarr är inte alls kul! Det är ju tyvärr som så att får man något besvär med kroppen, eller när man tar mycket medicin, så följer resten av kroppen med tillslut och så rasar hela systemet. Sjukt att medicin som ska göra att man mår bättre har så himla mycket biverkningar så att man får ännu fler krämpor än vad man hade innan av den. Den tar bort något men lägger till andra saker istället.. Kul! Hoppas det går över snart. Jag knaprar Novalucol och omeprazol så länge. Slänga in någon till medicin kan ju knappast skada med min enorma medicinlista.

Nu ska vi sova. Jag är sjukt trött.. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0