Tröttaste läraren!

Jag orkar inte ens dra historien om hur det har gått med tentagrejen men samtidigt vill jag bara spy ur mig skiten över HIG. Jag och läraren samt personen som är ansvarig över ekonom-programmet har haft diskussion kring det hela som hände vid tentan sedan förra tentatillfället. Läraren har haft den sämsta attityden jag någonsin stött på bland lärare.. Slutligen kom han iaf fram till att det enda alternativet jag har är att läsa in allt det nya som han lagt till i kursen och göra tentan vid nästkommande tentatillfälle, trots att han som är programansvarig först nämnde att man brukar kunna lösa såna här speciella sjukdomsfall med ex. hemuppgift, muntlig tenta/diskussion osv. Men det förslaget togs helt plötsligt bara tillbaka och det enda alternativet som fanns kvar var tentan. Jag har varit så himla förbannad då läraren i fråga har varit så sjukt nonchalant, han har inte svarat på mina mail (förrän jag tog kontakt med programansvarig och berättade det hela.. Då fick jag plötsligt svar dagen efter. Hatar det beteendet.).. 

Jag har tjatat om att få all ny kursinfo i så många mail utan att få svar från läraren. Jag har bett om kursmaterialet sedan det blev bestämt att det bara var omtenta som var alternativet men min mailinkorg har ekat tom. I ett av mailen nämnde jag två av frågorna från tentan som jag inte kände igen som jag ville ha förklaring på. Då fick jag tillslut info men endast kring de två frågorna jag nämnde. Dock fick jag det flera veckor efter mitt första mail och endast 1,5 vecka innan nästa tentatillfälle. Då har puckot (ursäkta ordvalet) skickat 2 engelska artiklar på 20 sidor vardera som jag ska gå igenom enligt honom för att hitta svaret på de två frågorna som jag nämnde som var med i förra tentan. Men det var bara de två frågorna han skickade info kring. Jag bad självklart om mer material då detta inte var allt.. Då fick jag en PP från ett föreläsningstillfälle. När jag öppnade den trodde jag först att han skämtade. Det var typ 10 sidor med en överskrift och sedan en bild under. That's it! Jag skrev och frågade vad tusan han tyckte jag skulle göra med den..? Jag krävde att få mer kursinfo omedelbart och då var jag nog inte så rolig att få mail ifrån längre.. Någon timme senare fick jag ett mail från någon kollega till honom med alla inspelade föreläsningar från kursen.. Varför i hela friden har han inte skickat det från början för när jag tjatat och bett om att få allt jag behöver för att klara tentan??? Jag har skrivit och förklarat min situation, att jag varit sjuk i flera år, att jag tar mycket mediciner som gör studierna svåra bl.a. på grund av minnet, jag har förklarat att det endast är denna tenta kvar för att jag ska vara klar med studierna och få examen men det har varit noll förståelse från honom/högskolans sida.. Jag har också skrivit att jag behöver lång tid på mig för att få in allt till tentan pga omständigheterna kring sjukdomen. Det känns nästan som att han bara var vrång och skickade 40 sidor engelsk vetenskaplig artikel istället för att skicka föreläsningsmaterialet på en gång där han förklarar allt tydligt på svenska.. Största problemet är att jag fick detta en vecka innan tentan. Jag kommer aldrig hinna/orka/kunna ta mig igenom allt och sedan få in allt i huvudet tills tentan på lördag. Men som vanligt gör jag ett försök iaf.. Jag mår inte bra alls just nu så egentligen vill jag bara peka finger till läraren, Sälj och affärsmannaskap C, examen, ekonom, skolan, allt. Men som vanligt kommer det inte ta mig någonstans utan det är bara plugga och att ge det en chans som kommer lösa sluttampen av min pluggtid. Värt att tillägga är väl att det här är den enklaste kursen och den lättaste tentan under hela programmet.. Så allt som förstör är medicinerna, att jag är sjuk och framförallt den sämsta läraren i Sverige som sätter krokben för mig istället för att hjälpa till så gott det går utifrån mina speciella omständigheter. Jag vill så gärna bocka av plugget nu en gång för alla så att jag kan fokusera på att bli frisk och sedan förhoppningsvis börja jobba så småningom igen.. Jag pallar inte att ha en skittenta hängandes efter mig som en dryg treåring som klamrar sig fast i benet när man går. 

Jag inser nu när jag lyssnar på föreläsningen att detta ämne är hans liv. Jag har alltså lyssnat på 4 timmar föreläsning om "världens bästa förhandlare". Det är liksom inte besksttningsrätt eller ekonomistyrning. Det är hur man är en bra säljare.. Det är ju ett skämt hur man orkar göra ett sånt ämne komplicerat och skicka 40 sidor vetenskaplig artikel på engelska istället för att skriva det jag egentligen behöver veta i ett kortfattat mail. Get a life! 

Jag ska göra det bästa av det och sen får vi se om jag gör ett försök på lördag om jag är tillräckligt pigg eller om jag får ta det vid ett senare tillfälle.. 

Jag förstår om ni inte förstod vad ni precis läste för jag inser att det blev ganska rörigt skrivet.. Jaja! 

Nu ska vi äta pizzarester och titta på något avsnitt serier innan Parneviks ikväll! 



Kommentarer
Postat av: mormor

Tänk om jag KUNDE hjälpa dig på något sätt. Kan bara säga att jag älskar dig, och verkligen ogillar dem som inte VILL hjälpa dig, typ läraren....

Svar: Älskar dig också finaste mormor! 💕 Att du finns vid min sida precis som du gör nu är tillräckligt.. Puss och kram!
Evelina Nilsson

2016-03-01 @ 21:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0