Veterinären

Idag har vi varit med Edward till veterinären. Huden strular fortfarande på honom, och så hade han en kraftig öroninflammation också. Det enda de gjorde var att titta igenom hela honom, gav honom lugnande och topsade öronen för att se om det var infektion eller ej. Det kalaset gick på närmare 2000 kr. Det är ju härligt att försäkringsbolaget har en parentes kring huden/öronen eftersom han hade litet problem i öronen när vi åkte in akut med honom när han var mini, bara någon månad (han fick i sig snus/cigarett och höll nästan på att dö av det så vi var tvungna att åka akut till Ultuna i Uppsala andra helgen han var hos oss och han blev inlagd i flera dagar).. Eftersom det hände inom karenstiden på försäkringen och han hade en lätt öroninflammation när det hände stryks problem med både hud och öron. Ingenting som rör hud och öron täcks alltså av försäkringen. Ibland älskar man ju försäkringsbolag lite extra..

Oavsett är han värd varenda krona han har kostat. Världens finaste, duktigaste, bästa hund! ❤️

När vi var klara hos veterinären åkte vi direkt till huset. I huset satt morfar och väntade på oss som gubben i lådan. Vi visste inte säkert att han skulle komma så det var så roligt att få hänga med honom idag igen (och få massa hjälp, TACK!).

Johan och morfar har hållt på inne med golvet/grunden och jag har målat första strykningen på framsidan av huset. Jag har känt mig lite piggare idag (peppar peppar!). Jag har fortfarande mycket ont såklart men jag känner iaf att jag har liite mer energi än "vanligt".

Så himla fint med de röda rosorna emot den gråa fasaden. De syns så mycket mer nu mot den ljusa väggen bakom.


Kommentarer
Postat av: mormor

Morfar "skryter av" er så mycket :)Slit inte ut er bara <3
Och det blev verkligen fint med ljus vägg bakom rosorna!

Svar: Och vi skryter av morfar. Såå mycket vi fick gjort tack vare honom ❤️ Nästa gång får väl du följa med också 😘
Evelina Nilsson

2016-07-22 @ 22:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0