Mormor och morfar!

Igår kom mormor och morfar till oss. De hade med sig ett golv som vi skulle få av dem till vårt gästrum i uthuset. Jag och morfar la golvet i gästrummet, Johan fixade med elen i vardagsrummet och mormor rensade vår framsida från ogräs, städade upp efter oss alla allteftersom och så hjälpte hon oss att tänka och langa golv. Tack bästa ni för all hjälp igår! De hade med sig egentligare hallon också som vi åt till fika. Det var sjukt gott!

Ibland gick morfar ut till sågen med samma golvbit två gånger.. Då tittade jag och mormor på varandra och skrattade lite i smyg. Om till och med morfar gör fel ibland så är ingen perfekt, haha!

"Du får inte ta kort när jag sitter här för då ser det inte ut som att jag jobbar något!" sa mormor när jag tog fram telefonen. Men det gjorde hon!

När vi var klara bjöd de på lunch på Skärgårdskrogen i Utvalnäs. Ni måste åka dit om ni inte varit där. Jättefint ställe och supergod mat! Det blev dock lite tjafs om vem som skulle betala... Dom åker och hämtar vårt golv, packar in det i bilen, kommer och hjälper oss hela dagen, åker till återvinningen och slänger det golv som blev över, och de har hjälpt oss flera dagar tidigare också. Och så skulle de absolut bjuda på mat! Inte riktigt rättvist.. Men tack för allt! Ni är de bästa jag vet! ❤️

Igår kväll blev jag så himla dålig.. Jag har haft jätteont de senaste dagarna och varit jättedålig. Igår kväll när vi skulle hämta min extrasäng som stod hos Musch och Matti gick det bara inte mer. Jag låg på badrumsgolvet i en timme och hulkade medan Johan bar ut sängen. Det är nog dags att ta det lite lugnare tror jag, om jag ska få slippa sjukhuset och inläggning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0