Blåstast vinner!

Idag har jag och Eddi varit ute all day. Edward har fått en liten barnpool som han plaskat lite i när det varit för varmt, annars håller han sig mest i skuggan!

Jag har pressat i solen hela dagen, och under tiden har jag läst ut en bok, napat, kortat ner mina megalånga naglar till hälften (ush nu var de verkligen äckligt långa). På tal om mina naglar btw.. Jag var så himla korkad igår.
Jag sa till Johan: "åh jag är så himla less på mina långa naglar nu. Nu vill jag bara få bort dom!"
Johan svarade: "Boka en tid då (till nagelteknologen) så får du göra om dom och korta ner dom lite."
"Men jag vill få bort dom NU! Jag får helt enkelt slå i dom i något hårt så de går av.."
Då kollade Johan bara på mig.. "Öh ja.. Det är ju det, eller så klipper du bara av dom?"
Alltså vi dog när han sa det. HAHA! Jag vet inte ens varför jag inte tänkte på det. Jag var bara så inne i att när man lägger på gelé på naglarna så är de så himla hårda och enda gången de gått av är när jag slagit i något hårt. Haha. Ibland är hjärncellerna någon annanstans. Jaja.. #blond

Och nu kommer Johan bli grinig på mig men wtf. Han sa något ungefär lika smart som mig igår.. Jag berättade för Johan att mamma och Thomas skulle komma och hälsa på oss på kvällen. "De har varit i Öregrund och firat sin bröllopsdag och så tänkte de svänga förbi oss när de åkte därifrån." Då såg jag hur han tänkte lite, och så kläckte han ur sig: "Va? Har de bröllopsdag idag? Gifte de sig på en måndag?" Då dog jag igen.. Sen när är samma datum samma veckodag år efter år liksom? Haha!!

Well well.. Jag och Eddi har haft en mysig dag. Snart kommer Johan hem från jobbet. Mys!

Jag vet inte när min blogg blev en "smultronblogg" men herregud så gott det är. Jag plockar hela dagarna (ok, inte ordagrannt utan mer ett uttryck) och det tar aldrig slut. Det är helt rött på tomten fortfarande!

Dagens bränna! Och dagens "selfie-i-spegeln-med-standard-peace-tecknet"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0