Dagens bästa: Morfar och Mellis!

Idag har vi haft världens bästa morfar i huset. Han erbjöd sig att komma och hjälpa till sist vi sågs och idag dök han upp (till och med innan vi hade hunnit dit, haha). Säljarna skulle ha tömt huset i helgen (way to late egentligen eftersom tillträdet skulle ha varit redan i slutet på maj om affären inte hade strulat så mycket), men så blev dealen att vi istället skulle tömma huset mot betalning. Vi kom fram till att det var lättast efter att säljarna varit på besök i helgen ända från Norge. Eftersom vi redan satt igång med rusten och vissa saker är våra och andra var kvar från de fd ägarna (dödsbo) så blev det den bästa lösningen. Så säljarna tog dit en container och vi slängde allt vi inte ville ha. Tack världens bästa morfar för all hjälp idag! Det gick så mycket snabbare med din hjälp ❤️

Huset har vi tömt tidigare för att kunna komma igång med rusten, men nu är alla uthusen också tömda så nu är det äntligen bara våra grejer kvar. Nu känns det äntligen på riktigt.. Som att det är vårat hus liksom och bara vårat.

Det blev visst bara sitta-och-chilla-bilder trots att vi slitit på massor idag, haha! Hela containern är full med skräp. Och allt vi rivit ut ifrån huset i rusten har vi ju åkt med till återvinningen hur många turer som helst. Grannarna börjar bli oroliga att det inte kommer bli något kvar, haha! Men det är sjukt skönt att slänga saker tycker jag. Man känner sig typ.. lättare.. på något sätt! Haha.

Dagens höjdpunkt är iaf ett telefonsamtal ifrån en liten Melina (Andys systers dotter). "Tant-Evis jag saknar dig och jag vill att du ska komma och hälsa på mig imorgon." Vi har inte setts på så länge och ändå kom hon på idag helt själv att hon ville ringa till mig. Lilla söta Mellis. "Jag har växt inatt så idag är jag lite större. Men Alexandra (hennes lillasyster) har inte växt något inatt för hon ser likadan ut idag!" Haha! Gullunge!! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0