Älskade andra hälft!





Alltså denna fina, underbara, roliga, genomgoa, världens snällaste och mest fantastiska människa slutar aldrig att förvåna. Jag vet ingen som får mig att skratta som henne, som får mig att tagga igång och rycka upp mig, som gör att jag är mig själv till 110
procent och hon känner mig bättre än någon annan. Jag vet att många tror mycket om henne; att hon är en person som tycker att hon är bättre än alla andra, att hon glömt bort att hon är från lilla Vinnersjö och struntar i allt så länge hon tar sig dit hon vill. Men hon är precis den människa hon var när hon lämnade Sverige för USA för några år sedan, fast självklart med en massa erfarenheter rikare. Hon är så familjekär och längtar efter oss alla hela tiden. Helst vill hon såklart vara med familjen här hemma, men samtidigt har hon så stora drömmar som hon inte kan uppnå här hemma. Hon kämpar som ingen annan och jag hoppas och tror att att hon en dag kommer nå sina drömmar. Är det någon som kommer lyckas så är det hon. Hon förtjänar det hundra gånger om med tanke på allt hon får offra och med tanke på hur otroligt hårt hon kämpar! Allt hon hittills lyckats genomföra är bara tack vare henne själv. Hon tar inga lätta vägar utan hon tar alltid den rätta! Det är en helt annan värld där hon är nu och det är nog ibland svårt att sitta här och förstå kontrasterna och skillnaden på liv här och där. Det är lätt att sitta här och döma, men jag vet att hon står med båda fötterna på jorden och jag står bakom henne i allt hon gör (eller framför henne då hon ibland behöver bli försvarad här hemma, haha). Hon är världens bästa lillesister som jag älskar så mycket!! 

Så tillbaka till varför jag började skriva om Jopplas. Hon skickade detta meddelande till mig igår: 

God morgon älskling! 
Jag har en liten utmaning för oss som jag tror kan hjälpa din kamp om ett bättre liv. 😉😉 
En vän tipsade om 30 dagars yoga med Adrienne (samma som Blondinbella kör också om du sett det) och jag testade det första passet i morse. Och jag tänkte hela tiden på dig att jag verkligen tror att det skulle vara sååå bra för dig. Du säger ju att du inte mår bra i din kropp för tillfället, så därför, men framförallt på grund av allt liggande pga smärtor och trötthet så tror jag att det här är så perfekt för dig!! Du kan göra det hemma och när på dagen du vill. Det är lagom stretch där din kropp kan streckas ut och öppna upp, och samtidigt hålla igång alla muskler på en lagom nivå. Sen vet du ju att jag har mina djupa stunder 🙈 och jag tror helt ärligt att det kan hjälpa ditt psyke så mycket! En starkare kropp och ett starkare psyke sakta men säkert steg för steg tror jag är nästa metod mot att ta oss närmre ljuset! 😉 Så snälla, kan du göra mig glad och testa?  

Jag har swishat 200 kr till dig så du kan gå och köpa en yogamatta. Om du redan har en så kan du köpa ett nytt yogalinne ☺️ 
Sen med start måndag så youtube:ar vi fram "yoga med adrienne" på datorn och sätter på lugn avslappningsmusik på mobilen, och så kör vi hennes 30 min pass en gång om dagen i en månad. När passet är klart så ska vi belöna oss med en avslappning som vi gjorde på dansen förr. Det kallas The Alexander Technique och vad det går ut på är ganska enkelt. Man ligger på rygg på mattan med armarna ut på sidorna med handflatorna mot taket, böjda ben med fötterna på golvet med axelbrett avstånd, sätter på en låt och och bara lyssnar på musiken och låter sen ens mind go wherever it wants to go" (låter för seriöst och säga ens sinne😂). Det är typ forskat på hur mycket det förändrar folks liv osv, men utan att överdriva så mycket så kan jag ändå säga att det verkligen får mig fokuserad och motiverad varje gång jag gjort det. Det är typ för att stabilisera sig själv liksom. 
Och för att göra det lite roligare så tänkte jag att vi kan komma på en varsin låt varannan dag vi ska lyssna på när vi gör det. 

Ooooj så taggad du är nu va!? ☺️☺️ Så bra syster tycker jag ändå att jag varit att du kan testa det en månad för att göra mig glad. Blir typ 35 min om dagen! Så måndag it is!! 👏🏻 Jag skriver vilken låt vi lyssnar på första dagen. Så du har dagen på dig att fixa en matta/linne. ☺️ 

Love you❤️

Hur gulligt? Så nu ska jag alltså köra 30-dagars yoga. Jag åkte och köpte en yogamatta igår och följde hennes order. Det ska bli roligt att köra detta och det känns nästan som att vi gör detta tillsammans hon och jag. Idag är första dagen! Är det någon mer som vill haka på så följ bara hennes meddelande. 
Älskar dig sis! Du är min bättre hälft och jag är så stolt över att få kalla dig lillesyster! ❤️









Kommentarer
Postat av: mormor

Mina Fina <3 <3 <3 <3 <3......

2016-02-01 @ 21:47:42
Postat av: Josefin

Men finaste då!!!! ❤️☺️ Det är tur att vi har varandra och kan pusha varandra i vilken riktning vi för tillfället behöver. Hade inte varit någonting utan dig här borta! Så DU är min bättre hälft! Älskar dig mer än allt! Imorrn går vi på dag 2💪🏻👭❤️

2016-02-02 @ 06:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0