Jul i vårt hus!

Granen är pyntad och jag börjar äntligen få lite julkänslor.. Pappa har fixat granen till oss och det var väl tur med tanke på mitt granletaröga (eller brist på snarare). 


Vi har fått ganska mycket gjort här hemma idag. Dörrhål, lister, jag har gått igenom massa lådor som stått i vårt uterum och styrt upp lite där och i alla uthusen, jag har målat två hyllor och så har jag svärtat spisen. Det börjar verkligen kännas "klart" här hemma nu och det är en underbar känsla. Självklart har vi massa småfix kvar men nu kan vi äntligen dra ner på tempot och släppa super-rustandet (för den här gången). Nu kan vi gå över till att småpilla med det vi känner för när vi känner för det men först ställa in oss på en lugn och skön jul! Tänk att vi har rustat vårt hus varje ledig stund (och lite till) i 6 månader. För exakt 6 månader sedan imorgon fick vi tillträde till huset och körde igång med rusten samma dag och vi började med att riva ut hela köket. Det känns väldigt länge sedan! Men vi är så nöjda med vårt resultat. Här kommer vi trivas (tills vidare).. 

Spisen blev superfin. Som ny!

Kocken bjöd på en fantastisk middag ikväll. Sinnessjukt gott! Hemmagjorda viltköttbullar, brunsås, lingon och klyftpotatis.. Mums!

Jag har varit "nyttig" (på Evelina-viset, därav "") i två månader nu.. Bara godis på lördagar, inte massa småätande hela tiden, inte massa fika hela tiden osv. Jag ska skärpa till mig på allvar nu ett tag framöver, med undantag för julfirande-dagarna. Min kropp behöver det! Jag har verkligen svårt för att hitta en nyttig livsstil och jag är ganska allt eller inget.. Detta gör att jag alltid faller tillbaka eftersom 'inget' är svårt att hålla hela tiden. Men åtminstone någon månad ska jag detoxa och "börja om" med min kropp! 

Nu ska vi gå och lägga oss. Imorgon väntar lilla julafton hos Musch och Matti med mami-familjen. Det blir mysigt! Vi ska dock inte vara där förrän 15 så vi har en lugn och skön förmiddag hemma först! 

Trevlig helg på er! 


Kommentarer
Postat av: Fia

Wow va fint! Vilket jobb ni gjort! ❤❤❤

2016-12-17 @ 02:40:24
Postat av: mormor

Såå fiiiint! God Jul <3

2016-12-17 @ 09:35:02
Postat av: Anonym

Såå fint❤️❤️

2016-12-17 @ 10:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0