Bort med jul och shopping!

Vi hade visst glömt vattna granen innan vi åkte till Östhammar för julfirande så den var stendöd när vi kom hem.. Så idag rök all jul! Det blev ett ganska kort julpyntbesök i vårt hus i år men jag måste säga att det är lite skönt att få bort det också. Vi har inte jättemycket julpynt direkt men det röda är iaf borta nu och det är istället vitt och fräscht igen. Härligt!

Vid lunchtid åkte jag till Valbo en sväng för att byta Johans julklapp (jag ångrade mig med mitt färgval och Johan var inte omöjlig med ett byte så nu blev det en svart Moccamaster istället). Jag fyndade även lite smått idag igen. Alltså shit vad jag har mellandagsrea-shoppat på två besök á 2 h vardera. Jag är extremt effektiv när jag shoppar.. Ingen sån där som kan gå runt och strosa och fundera en halv dag. Snabbt ska det gå. 


Såå tillbaka till min shopping. På Gränby hittade Johan sjukt snygga kostymbyxor på Carlings, fast lite mer loosefit och sköna. Jag blev helt kär i dem också så jag köpte två par jag med i olika färger. Nördigt, men sjukt bra för min mage. Strunt samma att det var på herr känner jag för de satt fint ändå. De är iaf mina nya favvobrallor. Annars då? Tre stickade långa tröjor ner till knäna med slits på sidorna (mamma jag körde en dig, haha. Om mami hittar något hon älskar så brukar hon köpa det plagget i alla färger som finns. Så jag köpte alltså samma modell i tre olika färger.. Men jag blev kär så jag hade inget val, haha!) Sen har jag köpt tre klänningar, en tisha, en sidentopp, en kavaj, en långkappa (den går typ nästan ner till anklarna, sinnessjukt snygg!), två skinnbrallor, en lite annorlunda men väldigt snygg mocca"kavaj" (som för övrigt två bruttor stod och gjorde narr av för de tyckte att den var ful, haha. Tur att man inte orkar bry sig!), ett par örhängen och ett halsband. Sjukt va? Men jag är svinnöjd med min shopping. Älskar allt! Jag har en förmåga att shoppa när jag mår dåligt i ett tafatt försök att köpa mig lycka, så med den här mängden shopping är det ju ganska underförstått hur jag mår för tillfället.. Haha. 

Jag har kärat ner mig helt i långa plagg, gärna en bit nedanför knäna får topparna/klänningarna gå. Så sjukt fint tycker jag. 

Solen sken när jag åkte till Valbo. Jag tog på mig mina humlebrillor och sjöng till hög musik hela vägen för att puffa upp humöret lite (jag mår 'bra' i övrigt så ni behöver inte oroa er för att jag håller på att gå in i en djup depression, men jag blir bara så himla knäckt över att vara sjuk/all denna smärta och det är den humördippen jag pratar om). Det låter fruktansvärt när jag sjunger men det är ju verkligen en moodbooster om ni frågar mig: att trycka ner gasen lite extra, ha hög musik i bilen och sjunga till allt vad man orkar. Bästa.

Ikväll har vi kollat på första Allettan-matchen. KRIF förlorade tyvärr men det är ju måånga matcher kvar.


Jag plöjde igenom SKAM förra veckan, båda säsongerna. Shit vad gammal jag kände mig men åh vilken mysig serie ändå. Jag blev ju "vuxen" tidigt eftersom jag flyttade hemifrån redan som 15-åring. Men ibland skulle jag bara vilja spola tillbaka till den där pirriga ungdomstiden när allt var så stort, spännande, "oproblematiskt" och ballt. Livet handlade typ bara om vem som kände vem, alla dessa häftiga äldre och snygga killarna i skolkorridorerna, vem som hade vart på coolaste festen/krogen på helgen osv. Bara massa chill och bara massa leva life! Men nog passar nog vuxenlivet mig lite bättre ändå.. Det är ändå mer jag. 
Slutsatsen? Jag rekommenderar er att titta på SKAM oavsett ålder. Mysig serie. 

Nu ska vi vika in för idag. God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0