Sommarlov!

Sammanfattning av dagen:
Morgonen började med 1,5 timmes läkarbesök på hudmottagningen. Biopsi på mina utslag på händerna togs. Som vanligt med mig har läkarna "aldrig sett något liknande" och trots att han pratade med överläkare och kollegor kunde de inte dra någon slutsats eller ge mig någon förklaring. Men jag älskade läkaren. Så underbar människa!! Äntligen någon bra. Vi får väl se vad husprovet visar. To be continued.

Vi hade ett avlutande möte med handledarna inför sommaren direkt efter sjukan. Vi fick veta att 3 av 9 par i vår grupp inte klarade uppsatsen. Förra året fick Högskolan i Gävle (och många andra såklart) kritik för att uppsatserna inte höll tillräckligt hög och god nivå. De har nu höjt kraven på godkänd-nivån men själva utbildningen är lika som alltid, vilket skapat detta resultat. Handledarnas egna ord var att vi hamnat i ett glapp då kraven är högre från och med i år, men att utbildningen ändras för de som gör uppsatsen nästa termin. Älskar att vara försökskanin och hamna emellan.. Not. Men det är inte bara det som gjort att vi failat såklart. Jag skyller inte allt på detta, men det behöver jag väl inte ens vara övertydlig och skriva? 

Efter mötet hade vi redovisning av slutuppgiften i teorikursen. Så nu är allt klart (utom uppsatsen som redovisas i augusti och säljtentan som görs i början på ht) och jag har tagit sommarlov! Underbar känsla, även om examen hade varit ännu bättre såklart. Men vad tjänar det till att älta sönder det? Let it go. 

Jag och pluggisen har även grävt ner stridsyxan idag efter 2 timmars tjafs/diskussion/fredssamtal. The catfight is over. Vi har haft det tufft med samarbetet hela terminen men nu slipper vi iaf varandra i 2 månader. Jag tror vi behöver det. Sen ska vi komma tillbaka med ny energi i höst, slutföra det som är kvar av uppsatsen, redovisa, bli godkända och sen slipper vi se varandra någonsin igen efter det. Om vi inte har börjat gilla varandra då kanske? Vem vet..? 

Annars då? Tog precis en liten prommis med Anna och Bob. Tummen som blev bedövad 9.30 i morse är fortfarande helt borta. Ska verkligen bedövning sitta i så länge?? 

Nu ska jag bara njuta av att skolan är över och att jag har en hel sommar framför mig. Jag önskar bara att man hade fått vara barn igen och känt den där magiska känslan när det var skolavslutning, man sprang ut från kyrkan lyckligare än någonsin tidigare i sin fina vita klänning, skolbusschaffisen bjöd på glass på vägen hem och sen hade man ett helt sommarlov framför sig. Den känslan känner jag inte. Gu vad livet var lätt när man var liten.



Läkaren berättade stolt att han jobbat som "omplåstrare" i början av hans karriär. Jag förstår varför han gick över till att endast vara läkare för det här är den värsta omplåstring jag sett, haha! 


Kommentarer
Postat av: mormor

Allt har sin tid, sägs det. När man är liten väntar man på att bli stor och få bestämma själv. Som vuxen kan man sakna ansvarsfriheten. Som gammal .... ja det vet jag inte riktigt - är kanske inte gammal än :)

2015-06-05 @ 08:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0