Fuck endo!

Telefonsamtalet med min läkare varade i 30 min. Hon är verkligen.. jag vet inte vilket ord jag ska använda men hon är bra iaf! Såå skönt att jag äntligen fått EN läkare som vet min historia och som är omtänksam och försöker hjälpa så gott det går, istället för att bli skickad till massa olika hela tiden. Först blev jag irriterad för att hon inte ringde på utsatt tid, men när hon sedan ringde fyra timmar senare var det bortglömt för att hon verkligen bryr sig och vill hjälpa mig. Jag försökte tänka att det inte var hennes fel utan politikernas som är hjärndöda och inte fattar hur verkligheten ser ut. Det hjälper liksom inte att bli arg på min läkare.. 

Hon la till ytterligare en medicin. Nu tar jag 9 olika mediciner dagligen (22 tabletter, det är ju helt sjukt!!) och en spruta varannan vecka. Ge mig ett annat liv och en annan kropp tack! Helst nyss! 


Jag har växt ur den här för längesen men den används till vissa meds iaf.. Helst vill jag bara kasta ut skiten genom fönstret men vad gör den då för nytta? 

Förlåt än en gång för att jag sprider negativ energi här på bloggen men jag har såå svårt att se det positiva i något alls idag. Men sådana dagar behövs väl också antar jag.. Bryt ihop och kom igen!

Förresten så ringde jag till sjukhuset när min läkare inte hörde av sig och då fick jag höra i telefonsvararen att de har telefontid mellan 8-11 nu under sommaren. Är det inte helt galet att de drar ner på allt nu under sommaren för att folk ska ha semester?? Det är långa väntetider i vanliga fall, hur ska det då gå nu i sommar?! Telefontiderna är ofta fylld för dagen redan vid 10 när de jobbar heldagar och man får försöka dagen efter istället.. 
"Jag vet! Vi stänger ner sjukhuset till viss del under sommaren så att alla får sin semester. Vi struntar i att det finns tusentals människor som är arbetslösa och vill jobba som vi skulle kunna ta in och med hjälp av det låta sjukvården rulla på som vanligt! Vi hoppas att människor är mindre sjuka under sommarmånaderna, det gör väl inget om de inte får hjälp på en gång. Lite väntetid på någon månad har väl ingen dött av.. Och dessutom spar vi massa pengar på att inte ge de sjuka den vård de behöver, det blir jättebra det här!" 
Kom igen.. Dags att rycka upp sig samhället!

Jag är såå glad att jag har ett internummer som jag kan ringa när jag behöver, men alla andra lider jag med! 

Så. Nu har jag gnällt av mig. Hoppas ni alla mår bra iaf och hoppas att ni får en underbar vecka! 💗

Nu ska jag se sista avsnittet GOT. Som jag längtat.. Hörs hej! 


Kommentarer
Postat av: mormor

<3 <3 <3

2015-06-22 @ 22:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0