Sällan sjukvården bråkar med mig!

Jag behövde komma i kontakt med min läkare nu på morgonen.. De har telefontid mellan 8-11. Jag ringde strax innan 8.30. Då fick jag ett meddelande på telefonsvararen att "det finns inga fler tider att dela ut på detta val, var vänlig försök igen imorgon".
Är det något som verkligen kan få mig att brinna av och verkligen bli på dåligt humör så är det sjukvården. Därför retar det upp mig ännu mer att jag måste ha med dem att göra så himla mycket! Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Svensk sjukvård är ett skämt. 

Det finns risk för att jag nämnt detta men då nämner jag det igen.. Pratade med akademiska i veckan också. De har stängt igen hela endocentret från mitten av juni till mitten på augusti. Hur sjukt är inte det då? Sinnes!



Igår cyklade vi och mötte upp Musch vid GS för en glass och lite brygghäng. 

Imorse vid 5 ville Edward ut (han brukar hålla sig till 11 i vanliga fall men han har fått i sig något och är svindålig i magen..) och då var det klarblå himmel och hur härligt som helst! Nästa gång vi gick ut vid 7 så var det igenmulet igen.. Jag som trodde att juli skulle chocka och komma med den riktiga sommaren. Men det kanske kommer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0