Min frukost!

Är det något som är galet med sjukvården så är det att det inte finns något "team" som samarbetar och som ser att det kan finnas ett ev. samband mellan allt. Jag är inskriven på 4 avdelningar men inte en enda gång har de funderat på om allt kan höra ihop.. Det gör mig frustrerad för varenda människa vet väl att om det är något som inte fungerar så blir det lätt så att det är fler saker som inte fungerar och det blir en ond cirkel. Så varenda avdelning tar hand om "sitt" problem och är det något de inte tycker att de har med att göra skickar de mig vidare till någon annan.. Eller det är väl det som är tanken iaf men inte ens det lyckas dom med. 

Som patient tycker man ju att det borde vara ganska enkelt egentligen och de borde göra det så smidigt som möjligt för oss som är sjuka eftersom vi redan har det tufft som det är. Istället får man själv vara den som ser till att det händer saker. Alltid. 

Och när det är dags att hämta ut medicin så finns det aldrig det man behöver på samma apotek. "Tyvärr har vi inte den inne men jag kan beställa hem den så kan du hämta den om någon dag". Och eftersom alla apotek är ägda av olika nu för tiden kan de inte se hur de andra apotekens lager ser ut. Så man får sitta och åka runt i hela stan för att få ut den medicin man behöver. Varje gång. Inte konstigt att sjuka människor blir bittra tillslut. Det är ju ingenting som fungerar.. 





Kommentarer
Postat av: Hanna

Krya på dig!

Till Casper beställer jag mediciner inför varje ny gång det är dags att hämta ut.
Måste alltid vara ute i förväg pga att de medicinerna blir dåliga annars & finns inte inne.
Men be om nr till apotek & ring om du orkar, kanske underlättar lite att ringa till ett istället för att åka runt.
Kan ju finnas bättre sätt att använda den energin du har!

Kram!

2015-01-16 @ 11:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0