Mitt i veckan!

Tack för de fina kommentarerna och alla gulliga sms! Fina ni ❤️

Imorse lämnade vi Edward hos veterinären för kastrering... Lillstackarn! Jag känner mig som världens sämsta "hundmamma" (jag kommer aldrig ihåg om jag är husse eller matte). Kl 13 skulle han vara klar så då får han komma hem igen. Hoppas allt går bra! 


Hittils i veckan har jag pluggat massor. Hjälp! Dessutom håller jag på att tar tag i alla sjukdomar nu en gång för alla och ringer runt, beställer journalkopior och med lite hjälp ska jag nu förhoppningsvis få den sjukvården som behövs. Allt tar ju sådan tid för dom! Sverige är ju verkligen som ett u-land när det gäller sjukvården.. Det är som ett skämt och ingenting fungerar som det ska! Att vara sjuk är faktiskt som ett heltidsjobb med alla kontakter man ska ha, alla besök, telefontider, allt strul, alla mediciner som är låsta så man måste gå till Apoteket hela tiden och hämta ut nya.. Det tar sån fruktansvärd tid hela tiden!

Jag hade dessutom telefontid med min endoläkare imorse. Jag ska börja med en ytterligare ny medicin igen (lägga till till de jag redan tar) och de två jag kan välja mellan är som pest eller kolera. Jag fick till imorgon att fundera på vad som är bäst. Antingen ska jag ta en spruta varannan vecka, eller en nässpray som sätter mig i klimakteriet.. Det låter lockande va? #fuckendo





Kommentarer
Postat av: mormor

Lite gammaldags, men sen kommer du ihåg:
Husse sköter huset - en han
matte sköter maten - en hon (det är ju på senare tid karlar lärt sig laga mat ha ha )
Lite överdrift att Sverige är som ett u-land när det gäller sjukvård, men i ditt fall är det ungefär så tyvärr. Men nu hoppas vi på bättring. Kramar i mängd till dig <3

2015-02-04 @ 15:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0