Roligt hur folk är!

Måndag - torsdag har bestått av att gå runt på stan och haffa säljorganisationer som är villiga att ställa upp och delta i vår studie. Just nu har jag fått ihop 9 gjorda intervjuer och jag har fått tillbaka ca 20 enkäter ifyllda. Imorgon har jag några inbokade också och sen har jag satt deadline till måndag på enkäterna. Jag hoppas såå att vi ska hinna klart! 

Nu kommer en liten studie på studien..:

Det är faktiskt lite komiskt att gå runt. Jag vet inte hur jag ska förklara detta men ju "högre utbildade" arbetsplatser jag går till desto bättre bemött blir jag. Mäklarkontoren har tyckt att det bara är roligt och de är jätteglada över att kunna hjälpa till. De planerar in och tar sig verkligen tid och är helt underbara.

Många klädbutiker har också varit jättehjälpsamma. Där ser man att ju mer de har att göra desto bättre bemötande får jag (även om det inte varit världens respons i någon butik än så länge).

Och så kommer de sista.. De trötta, halvsunkiga butikerna där det står 3-4 personal i butiken och rullar tummarna (nämner inga företagsnamn). Och vad får man till svar där då? ..Djup suck.. "Vi har verkligen inte tid att göra det för vi har otroligt stressigt just nu!" Jo men tjena. 
De flesta av de här trötta butikerna säger nej på en gång. Några av dessa har jag ändå fått lämna enkäter till även om de inte vill ställa upp på intervju och sen när jag kommer tillbaka och ska hämta dem 3 dagar senare får jag till svar att de verkligen inte hunnit. Vid något ställe har jag varit fräck och sagt att jag kan vänta 3 minuter medan de fyller i dem men "Åh hjälp, nej nej det går verkligen inte just nu. Agda och Berta är på lunch så det är bara jag och 2 till här nu så vi har verkligen inte tid med det här". Dom har ju bara noll kunder i butiken att ta hand om och all personal står bakom kassan och trycker! Och då vill jag tillägga att enkäterna tar 3 minuter att fylla i. Snacka om att skapa problem för sig själv. Try one day in my shoes...

Jag är iaf otroligt tacksam över de som ställt upp och hjälpt oss att genomföra vår studie. Jag har bara så svårt att se hur människor kan vara så negativa till att hjälpa till? Jaja.. Det var det där med att släppa saker. Nu ska jag sätta mig och skriva in dagens fångst på datorn. Imorgon och måndag är förhoppningsvis "sista rycket" på empirin.



 

Kommentarer
Postat av: mormor

De enkäter som inte blivit besvarade är ju också ett sorts svar, eller iaf en erfarenhet/upptäckt du gjort. Sen kan man ju undra varför det är så att vissa människor hinner/vill en massa saker och andra inte. Men i din undersökning har du redan sett ett mönster. Lycka till med slutförandet <3

2015-04-16 @ 15:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0