Fuck endo!

Tänk vad mycket lättare det skulle vara att vara sjuk om man slapp bli motarbetad av sjukvården hela tiden.. Svensk sjukvård alltså. Man tror att det fungerar bra tills man sitter där i skiten och behöver dom. Då är det inte lika roligt! 

Jag blev tillsagd att ringa min läkare om min onda mage inte gav sig inom några veckor eller när jag behövde ny smärtlindring. Så idag bestämde jag mig för att det inte funkar längre. Jag har haft ont för länge i sträck och jag börjar lessna. Så jag ringe till avdelningen och frågade efter min läkare. Jag fick prata med en sköterska som lät som en riktig grinig kärring redan från start. Jag förklarade läget..

"Tyvärr är hon inte här de närmsta veckorna och du är uppsatt på en telefontid med henne om 2 månader".
- Tack men jag behöver prata med henne nu, alternativt få nytt recept på smärtlindring tills hon har möjlighet att ringa mig.
"Nej ingen annan får skriva ut till dig eftersom hon är din ansvariga endoläkare".
- Men då måste jag prata med någon annan läkare för det funkar inte att vänta på min läkare utan smärtlindring i minst några veckor. 
"Men som sagt så är hon borta och ingen annan här kan hjälpa dig för de är inte insatta i ditt fall".
- Men jag måste ha hjälp nu! Jag sover i badkaret, ligger i fosterställning och mår illa hela dagarna för att jag har så ont. Har jag ingen smärtlindring hemma måste jag isf åka in till akuten och få hjälp.
"Jag får väl göra ett undantag då och sätta upp dig på en telefontid nästa vecka". 
- Jag måste prata med någon den här veckan!
"Då får du en telefontid på onsdag. Men tro inte att hon kan skriva ett recept till dig"
- Varför ska jag då prata med henne? 
"Jag trodde det var en telefontid du ville ha?"
- Jag vill ha hjälp! Om hon inte kan hjälpa mig med recept på telefonen vill jag ha en besökstid. 
" *skratt* Oj oj oj. Vi har inga tider förrän i slutet på november."
- (jag börjar här bli riktigt less) ingen tid över huvud taget?
"Nej inga tider alls".
- Varför nämner du inget om jourtider då som jag vet att ni har varje dag?
Lång tystnad. "Okej. Jag sätter upp dig på SISTA jourtiden vi har imorgon."
- Så det finns tider ändå? 
"11.30 imorgon. Förbered dig på att du kan få vänta länge."
- Tack för bra service. Ha en bra dag!







Kommentarer
Postat av: mormor

Men lilla gumman! Vad jag önskar att jag kunde göra något för dig <3 Men läser ändå att du lärt dig säga till/ifrån ordentligt. Bra Evelina. Säg till om du vill ha mig med vid dina läkarbesök! Kramar <3

2014-10-22 @ 22:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0