Höst

Det är så mysigt med höst.. På våren sprutar det energi om mig och sommaren lika så. Man vill göra allt och lite till. Vintern är ju liksom vinter, men det är ändå roligt att hitta på saker och soliga fina vinterdagar är ju underbara! Man kan åka skidor och pulka, grilla korv och greja i snön. Dessutom klär man på sig tillräckligt för man vet att det är kallt, man ställer liksom in sig på det. Men hösten.. På ett sätt är den underbar, otroligt vacker och "en av mina favoritårstider" men jag blir verkligen slö på hösten. Man klär aldrig på sig tillräckligt känns det som utan man fryser jämt. Visserligen har det varit en fin höststart men hösten kan ju faktiskt vara regn och rusk också. Men det som är så underbart på hösten är att man bara är.. Man nöjer sig med det lilla; ta ett bad, dricka te, se en bra film, mysplugga i biblioteket i skolan, ta sovmorgon. Ingen press på hösten. Bara njuta och vara. 

Så här ligger jag i soffan, efter en hockeymatch på TVn och ett bad med tända ljus. Och njuter av att bara vara. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vad underbart det låter! Och vad skönt att höra att Du njuter... Det gör mig varm och lycklig... Älskar Dig, mitt stora hjärta! ❤ Puss Mammi ❤

2013-10-11 @ 07:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0