Tackarrr

Vilken dag! Jag blev stoppad av polisen idag.. För att göra en lång historia kort så körde jag förbi några bilar idag när jag skulle åka från Hedesunda in till Gävle. En av dom visade sig vara en civilbil och när jag kör i 114 på 80-väg slår den igång blåljuset bakom mig.. Jag insåg direkt att mitt körkort skulle ryka och att jag skulle få en fetingböter på 5000 spänn..
Men tack och lov hade poliserna en bra dag (tror att detaljen att jag är en ung tjej hjälpte till en aning också) så de lät mig behålla körkortet trots 34 km för fort.. Då var det "bara" bötern kvar tänkte jag. Då kommer de och säger att det är körförbud på bilen för att skatten inte är betald. Tack för den! Där rök jag igen hann jag tänka. Vi har ju köpt ny bil och för någon dag sedan ringde gamla ägaren och sa att han fått skatteinbetalningen, så det var därför det liksom hade blivit försenat allting. Iaf så släppte de mig MED körkort, utan böter och jag fick åka hem med bilen. Tack för den turen. Änglavakt, krama.. Kalla det vad ni vill. Jag har iaf varit så himla glad för att jag fick behålla körkorten och kan köpa något roligt för pengarna istället för att böta. I fortsättningen ska jag köra sakta...re.

Ikväll är mina homies här :) vi myser för fullt!


Kommentarer
Postat av: mormor

När du fick ditt körkort fick du en ängel av mig. den sa; kör inte fortare än att din ängel hinner med. Den är visst snabb din ängel, men man måste lyda trafikregler ändå!! Skärpning och kram.

2013-05-09 @ 23:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0