Jul

Alltså jag har varit så duktig i jul och lagt bort telefonen.. Det resulterade i inte lika mycket bilder som vanligt men några stycken blev det allt. Kvällen innan julafton spenderade jag med pappa och syskonen ute i Hedesunda. Vid 21 kom Andreas och hämtade mig efter hans träning i Uppsala och så åkte vi hem och hade uppesittarkväll, slog in de sista julklapparna, tog ett julbad och hade en mysig kväll. 

På julaftonsmorgonen åkte vi ut till pappa och Maria och blev bjudna på frukost och så fick vi fina julklappar. Sen åkte jag och Andreas till hans mamma och fick jullunch och hade julklappsbyte. 

Sen ut till Hedesunda igen lagom till Kalle anka men till mamma den här gången. Där väntade hela tjocka släkten och vi åt julmat så magarna stod åt alla håll.. Hur gott som helst! Sen hade vi alla julklappsbyte. Alla köper en present och så byter man så man får någon annans.. Dessvärre råkade jag dundra ner för hela mammas trappa. Jag snubblade på första trappsteget och fick inte stopp på mig själv förrän jag var på nedre våningen så jag är alldeles blåslagen! Min högra skinka är värst, aj aj!

Vid 20-tiden åkte alla hem till sitt och så blev det bara familjen kvar. Vi hade så mysig kväll tillsammans och alla fick så fina julklappar. Jättemysigt!!

Imorse var det till att gå upp kl 6 och gå på den traditionella julottan. Så fint!! Efter det; julottefika hos mormor och morfar (med den traditionella powernapen) och sen har vi varit hos farmor och farfar med hela släkten på den sidan och ätit julmat tills nyss. Nu är vi hemma jag och Andy. Lugnt och skönt. 

Jag har blivit otroligt förkyld och har haft feber sedan kvällen innan julafton så jag ska försöka komma i säng i tid ikväll så jag orkar vara på jobbet kl 7 imorgon bitti och vara laddad för 10 h mellandagsrea... 

Kvällen innan julafton hos pappa:



Våran fina gran hemma:


Julfrulkost hos pappa och Maria på julaftonsmorgonen med "pappa-familjen" och farmor och farfar..





Hos mamma med "mamma-familjen" på em och kvällen.




Tack alla inblandade för ännu en underbar jul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0