Hon gjorde min kväll!

När jag låg inlagd på sjukhuset för någon vecka sedan låg jag i samma rum som två andra kvinnor (3 ett tag).. Dom var hur gulliga som helst båda två och tog hand om mig lite extra mycket eftersom jag var yngst.. Vi hade väldigt mysiga dygn tillsammans och vi låg och pratade hela tiden.

Nyss ringde en av dom till mig. Hon är en äldre kvinna som jag aldrig träffat tidigare innan sjukhuset. Iaf så hade hon varit in på jobbet och frågat efter mitt nummer för att hon ville höra hur det var med mig efter operationen och berätta att hon tänkt på mig mycket.. Jag blev så otroligt glad! Vi pratade på i 10 minuter och efter var jag tvungen att ringa till mamma och spruta ur mig lite glädje. Människor som är snälla och bryr sig om andra är det bästa jag vet! Tänk att en sån enkel grej kan betyda så mycket för en annan.

Ibland tror jag att jag är en tant i en ung kropp. Jag trivs mycket bättre med äldre människor och trots att det skiljer över 40 år mellan mig och Maud känns det som att hon skulle kunna vara en vän för livet :) Jag skickade in en blomma till tidningen för första gången i mitt liv och jag hoppas hon ser den så hon förstår hur glad jag blev!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Detta gjorde min kväll också!!!
Jag skulle önska att alla människor vore snälla mot varandra! Vilken värld det kunde bli!!!
Jag älskar Dig om Du så är en gammal kvinna i en ung kropp eller den finaste lilla Gullvippa som går på den här jorden!
Mer än Du kan ana! Stjärnstopp!!!
Sov så gott!

2012-10-04 @ 00:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0