Tistlar är också blommor!

Vilken dag! Oj.. Orkar inte skriva allt men jag kan ju berätta två saker. Posten vilka arslen! De har öppnat min post och tagit ur en dyr berlock som jag beställt till mitt sabo-armband. Sen lagt tillbaka påsen den låg i, tejpat igen det igen och skickat vidare till mig. Blä till er. Att personen jag fick prata med tillslut efter 40 minuters telefonkö dessutom var otrevlig och anklagade mig för att ljuga var droppen. Jag kommer aldrig se skymten av den där berlocken och det känns jättetråkigt!! Dagens första tistel går alltså till posten.

Tistel nummer två går till Carema på Södertull. Jag tog bort ett födelsemärke förra tisdagen och igår var jag där för att ta bort stygnen. Idag sprack det upp bara sådär och blev ett stort, öppet sår! Jag ringde 1177 för att höra vad jag skulle göra och de sa att jag skulle åka in direkt och sy ihop det innan det började läka. När jag kommit in är det såklart för infekterat för att sy och så har det kommit lite ny hud som ställde till det. Så jag ska komma tillbaka om några veckor, skära upp såret när det har läkt ihop helt och sen ska dom sy ihop det. Pricken över i:t är att såret är precis vid kanten av pjäxorna så det kommer väl gnuggas upp rejält nu i helgen, göra skitont och släppa ut var. Tack Carema, erat fel!

Det är tur att man bor i Sverige ändå och att problemen inte är större än så här.. Det är jag tacksam för!

Nu ska jag bädda ner mig i mitt sovrum på jobbet och försöka sova några timmar innan det är dags att gå upp igen.

Tre positiva innan jag sluter mina grön-grå-blå:
- Vårsolen
- Min nya skiva
- Biltrippen och de underbara stjärnorna

God natt mina fina. Imorgon är första dagen på resten av ditt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0