Bästa julen

Åh vilken underbar jul.. Som vanligt är det ju en del flängande hit och dit men för oss är det just så julen brukar vara. I söndags efter köttbullefix här hemma åkte vi ut till Hedesunda och mös hos pappa hela kvällen. Josefin kom hem också så alla syskon och pojkvänner (förutom Pontus som vi saknade) var samlade. På julafton vaknade vi upp i lagom tid och åt julfrukost med pappas sida.. Efter det delade vi ut lite julklappar. Vid 12 var vi i Sätra för att fira med Andreas mamma med familj. Jag fick äntligen träffa A:s 3 veckor gamla systerdotter, så söt! Kl 15 var vi tillbaka i Hedesunda fast hos mamma den här gången och dit kom hela släkten på den sidan och tittade på Kalle, åt julmat så vi höll på spricka, fick besök av tomten och slutligen julklappsutdelning.. Vi kom i säng efter 2 och upp kl 5 för att gå på julotta på juldagsmorgonen. Efter det åkte vi till mormor och morfar på fika, åkte till en kompis och grattade henne lite snabbt för hon fyllt år och sen vidare till farmor och farfar för ännu mera julmat.. Ja ni hör ju hur vi håller på!

Juldagskvällen blev lugn och skön. Första gången på 6 år som jag inte är ut på krogen och det har aldrig varit skönare att slippa!

Idag har vi tagit det lugnt hela förmiddagen och på eftermiddagen blev det en kik på mellandagsrean och sen bio; berättelsen om Pi. Märklig film!

Nu ni är jag äntligen hemma igen.. Andreas jobbar 3 dygn tisdag-fredag så jag är ensam men jag kan säga att det faktiskt är skönt efter en så intensiv umgås-helg!

Nu framöver blir det jobb torsdag-söndag! Kul, hoppas det blir kaos och massa folk som är shoppingsugna!

Sällskapsresan börjar visst på TVn nu, vi hörs ;)


Kommentarer
Postat av: mormor

Låter som om du haft en fin jul. Glad att jag fått träffa dig vid flera tillfällen, bl.a. i köket medan andra tittade på Kalle Anka :)

2012-12-26 @ 23:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0