Well if you could redirect my day

Åh vad jag saknar min finaste bästa syster nu.. Vi har inte setts sedan vi var i Skara och det var SKITLÄNGE sedan. Vi som har varit som bill och bull enda sedan jag var 1 år och 3 månader, då hon föddes. Gu vad jag saknar när vi bodde i lägenheten ovanför church street! Vi hade så galet mysigt. Det var liksom hon och jag mot världen. Vi skrattade, vi grät, vi tjafsade för första gången någonsin, vi sov i dubbelsängen tillsammans och låg och pratade tills det blev ljust, hon lagade mat till mig (gu va bortskämd jag var redan då) och hon skällde på mig när jag stökade till. Och en morgon var vi med om något knäppt :P

Lägenheterna mitt emot våran stod tomma första halvåret så varje morgon när vi vaknade gick vi alltid ut nakna/halvnakna till vardagsrummen där vi hade våra garedober. Så vi provade alltid kläder, slängde av oss och bytte ett antal gånger innan vi var klara för dagen. En morgon när vi stod där nakna känndes det som om någon tittade på oss och vi vände oss om. Där stod 10 bygg-gubbar och skrattade och tokglodde på oss från den tomma lägenheten in igenom våra gigantiska fönster!! Så uttittad har jag aldrig känt mig i hela mitt liv, men gu va vi skrattade sen :P Däremot var det inte så roligt de kommande månaderna när de var där och rustade lägenheten. De stod där vid fönstret varenda lediga sekund och hoppades på att få se något roligt!

Undra varför jag har en sån här nostalgikväll Jag bara saknar allt som varit, att vara liten, att vara liten och känna att man var stor fast man inte var det, att ha Josefin här, Vinnersjö, att vara galen och inte bry sig om någonting annat än att ha roligt (haha), att vara ute på krogen och faktiskt tycka att det var roligt och häftigt, att cykla runt på nätterna på sommaren, att åka buss till och från Hedesunda, solängen, borgistiden..

Tiden går och tyvärr blir det bara värre och värre :P Man blir bara mer och mer mogen, man måste vara mer mogen, allt är viktigt, man måste bli något, tvätta, damma, räkningar, planering, tänk först.

Jaja. Nu ska ni i alla fall få höra en låt som påminner så galet mycket om church-street-lägenhets-tiden. Den här lyssnade vi sönder, BIG TIME!





God natt!


Kommentarer
Postat av: mormor

Nostalgi ja, roligt för byggjobbarna. Lika roligt har jag haft alla år med dig o dina syskon. Tänk alla filmer som finns på er, och ändå är ju inte HELA era liv filmade.

Fortsätt att ha roligt - men roligt då är kanske inte samma sak som roligt nu. Kram på dig.

2011-10-09 @ 21:01:10
Postat av: Josefin

Älskliiiiiiing!!! Åh, saknar den här tiden så otroligt mycket jag också! Finaste systern ever... Vi för alltid <3 <3 <3

2011-10-10 @ 18:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0