Have you ever seen the rain coming down on a sunny day

Nu är jag tillbaka i stan efter en mysig utflykt till Vinnersjö och Hedesunda. Jag har tänt ljus, tagit fram chipspåsen, hyrt filmer och ska mysa i soffan och njuta av att vara ensam. Slutet av veckan kommer bestå av plugg så jag är ledig från SB torsdg och fredag. Det är bara en vecka kvar nu på engelskakursen så det gäller att ligga i så jag blir godkänd.

Åh vad mycket gulliga kunder jag hade idag. Jag var alldeles glad när jag gick ifrån jobbet. Det var flera stycken som var supertrevliga, snälla och gulliga och spred positiv energi.

Om man känner att man har svårt att vara positiv, glad och tacksam över livet eller saknar självförtroende ska man försöka göra till en vana på kvällen att tänka igenom 3 saker som varit bra med just den här dagen, och/eller 3 saker du själv gjort bra (lite beroende på vad du är ute efter..) Det kan vara småsaker, det behöver inte vara något jätte extremt. Sen efter ska du fundera ut något som du kunde gjort bättre eller annorlunda, som du kan göra skillnad dagen efter.

Mina 3 dagens positiva:
* Alla de trevliga kunderna som kom in idag och gjorde att jag blev alldeles glad.
* Söta tjejer som blev jättetacksamma imorse när jag hjälpte dem hitta.
* dito

Och den sista som jag kunde gjort annorlunda:
- Jag lät någon förstöra min kväll. (det ska inte hända igen..)


Kommentarer
Postat av: Linda Fors

schysst att man får vara med på ett hörn :)

2011-10-26 @ 23:19:49
Postat av: mormor

Var det den kvällen du hälsade på hos oss, nu blev jag orolig :(

2011-11-02 @ 23:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0