I was dead wrong all along

Jag har kommit fram till något ikväll.. Enda sedan jag kom hem från jobbet har jag legat i soffan med en filt över mig och har vägrat titta ut därifrån. Andreas har försökt prata med mig men jag har inte velat prata. Jag hade en sån där hemsk känsla när man bara vill gråta och gråta och aldrig någonsin sluta. Ångest-depp-känslan som jag får ibland. Såklart kom det inga tårar och lika bra var väl det.. Jag skickade iväg stackars A för ett tag sedan och så tände jag massa ljus, tog fram block och penna och började skriva.

Och det var då jag insåg något. 99 % av allt som får mig att må dåligt har jag hela tiden trott att varit människor som sårat mig, som fortfarande sårar mig, som tar min energi, människor som beter sig frukansvärt dåligt, människor jag är besviken på.. Mycket har hänt i mitt liv de senaste åren och många människor är inblandade. Men jag har kommit fram till något annat ikväll. Människor som beter sig dåligt, som sårar och som suger energi kommer man aldrig någonsin bli av med hur mycket man än rensar bland vänner, bekanta och människor i sin omgivning. Man kommer aldrig någonsin kunna ändra på någon annan.. MEN man kan alltid ändra på sig själv och sättet att förhålla sig till saker, sin egna inställning. Man kan välja att sätta sig själv i offer-sitsen eller så kan man välja att vara den som tar ett steg upp. Man kan välja att ta åt sig av vad folk säger och hur de beter sig, eller försöka ruska av sig det och lida med dem. Människor som pratar skit om andra, behandlar andra dåligt, är negativa, suger energi, trycker ner och mobbar. Alla de personerna som håller på så mår inte bra. En människa som mår bra behöver inte hålla på så för att känna sig bättre och må bättre. Så egentligen är det ju faktiskt den som fått dig att må dåligt som det är synd om, inte dig själv!

3 olika papper blev fullklottrade ikväll. En mindmap med allt som får mig att må dåligt, alla människor jag är besviken på, allt jag själv gör dåligt som jag inte tycker om. Ett papper fullklottrad med negativt skit helt enkelt! Jag bara öste ur mig. På det andra papperet skrev jag hur jag ville ha mitt liv, hur jag själv vill vara, allt jag behöver för att vara lycklig! Det blev också ganska överfullt kan jag säga.. Sedan tog jag de två papperen och jämförde dem noga. Det var ganska stor skillnad på dem. Då tog jag ett tredje papper och på det skrev jag allt jag själv (för det är ju faktikskt bara jag själv som styr över mitt liv) kan göra för att mitt liv ska bli som på papper nr två. Allt jag behöver göra för att få bort allt det negativa från det första papperet och omvandla det till positivt!

Och som vanligt när jag tänkt så här mycket känner jag mig som superwomen igen. När jag fått öst ur mig en gång för alla, varit arg och ledsen, mått blä. Efter en sån svacka kan inget stoppa mig känns det som. Så imorgon tar vi nya tag mina kära blogg-läsare! Imorgon ska vi vara glada, positiva, se ljust istället för mörkt, skippa skitsnacket och känna peppen att förändra och göra något bra av just den dagen! Det är bara du som kan bestämma hur ditt liv ska se ut och se till så att det blir så!



 Nu börjar det bli dags för mig att ringa till Andreas och säga att han är välkommen hem igen.. Lugnet efter stormen som man brukar säga ;)
Ha en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Lassas Linda

GO GIRL...du har hela livet framför dig!!!!!!KRAM

2011-10-19 @ 12:25:27
Postat av: Josefin

Du är klok min fina syster. Allt är inte alltid som man vill att det ska vara, men det kan alltid BLI som man vill att det ska vara. Jag är hundra på att du kommer att nå till papper nummer 2 så fort du BESTÄMT dig för det! Don´t dream your life, live your dream! Jag tror på dig! :)

2011-10-19 @ 18:28:22
Postat av: Mamma

Jag fick ett fint kort av min Älskling. Där stod bl. a. Det är i stormen som tallens rötter växer sig starka... Mycket klokt och tänkvärt i våra liv också...

Bra sätt Du kanaliserar Dina tankar och känslor på! Jag säger det än en gång, även om jag tenderar att bli tjatig: Din tid kommer Gumman! Du är en positiv stark och helt underbar kvinna som står stadigt med båda fötterna på jorden! Men det är ju bra att under tiden lära Dig HUR Du ska FÖRHÅLLA Dig, VAR Du vill stå, VEM Du vill vara, VAD Du ska fokusera på etc... Du går framåt, det gör mig varm och glad!!! Du blir inte bitter, det gör mig trygg!!! Dåliga dagar har alla, möter negativa människor, gör vi titt som tätt. Men vad Du gör med detta bestämmer bara Du!!! Du är bäst! Love You Baby! Kram Mamma

2011-10-21 @ 11:36:10
Postat av: mormor

Duktig flicka<3 Jag ger inga råd denna gång, jag bara undrar:vart tar Andreas vägen såna gånger.

2011-10-21 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0