Är du otrevlig? Välkommen att jobba på hälsocentralen, det är det enda kravet vi har!

Hälsocentraler kan ta sig i arslet! Hur kan så många otrevliga, talanglösa och vidriga människor samlas på ett och samma ställe? Jag har aldrig träffat en trevlig och bra människa på en hälsocentral, och man får ju inte gå direkt till sjukhuset eftersom man måste ha en remiss från hc först, vilket man i sin tur aldrig får eftersom de är så väck så man inte ens får komma dit.

"vi ringer upp dig på telefonnr ..... om kring klockan fem i halv 11." jo men tjena, 1 timme senare!!
"du är inte liiiistaad här" So? Lista mig där då! 
"duu bor alltså på nr 55.. då ska du ringa till aaandra hälsocenralen" Öh va? Har de ens två hc på södertull? jaja det vara bara att ringa till den andra vägg i vägg och vänta lika länge igen. Orka göra det smidigt liksom?
"det går ju väääligt mycket förkylningar nuu" Kanske det, but i don´t care. Det har inte med saken att göra.
"så länge du inte har kollaaat febern så kanske du inte haar feber" Är du dum i huvudet? Tror du inte jag känner min egen kropp?
"Du pratar ju om två helt olikaa besväär nu, vilket är det du vill kolla upp?" Öh ja förslagsvis båda kanske?

Klockan 2 ska jag dit efter 2 1/2 timmas strul.. på en himla DROP IN TID!!
Tack så himla mycket för hjälpen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas det går bra och gå dit med rätt inställning så löser det säkert sig. Men jag håller med, vissa hälsocentraler är inte bra. Då gäller det att visa var man står och vara hård tillbaka. Du måste få din röst hörd! Kämpa, du känner din kropp bäst! Kram och lycka till från moster

2011-10-06 @ 12:31:31
Postat av: Grannen(Mikaela)

Jag vet va du talar om. Iofs har ja bra erfarenheter av just den hälsocentralen.

Men har bytt till Hc city. Där e dom fantastiska o dom i rådgivningen e hur gulliga som helst. Man får även tid fort!

Så byt du med om du ej e nöjd. Lycka till. O krya på dig!

2011-10-06 @ 12:52:41
Postat av: Hanna

Jag vet hur du känner. Hc är kasst. För ganska länge sen när Zelda var sjuk så ringde jag och fick komma och dom sa det är bara en vanlig förkylning. Men jag märkte ju att det var något mer. Hon hade juhaft feber så många dagar och var sig inte alls lik. Det slutade med att vi fick åka in till familjeläkarjouren på lördag för hon mådde inte bra. Hon hade DUBBELsidig öroninflammation!!!

Så hon fick pencillin och blev snabbt frisk igen.

På hg får man nog vänta tills man dör innan dom anser det är allvarligt typ :p Ibland känner man sig hånad av dom. Som om dom tror man hittar på bara

2011-10-09 @ 00:57:50
URL: http://hannaclarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0