Super(wo)man !



Åh vad jag älskar min mamma så himla galet mycket! Hon är så otroligt stark, självsäker, positiv, omtänksam och glad! Jag förstår inte hur hon kan vara så bra och underbar, hela tiden! Hon har alltid bra råd att ge, alltid stark när man själv inte orkar med och har sån koll och bryr sig så mycket om oss alla så man blir alldeles lycklig! Och så har hon så otroligt mycket kärlek inom sig. Hon är den varmaste och kärleksfullaste människan jag känner. Hennes bästa sida är hur hon ser på människor. Jag har aldrig hört henne säga ett ont ord om någon. Hon tycker att alla människor är bra och när man ibland ringer henne och är arg på någon vän eller chef eller irriterande busschuaffär eller lärare så har hon alltid sagt; låt inte den personen ta din energi. Du ska vara den du är oavsett och du ska aldrig låta någon annan förstöra din dag. Är det någon som har betett sig dåligt så har den säkert vaknat på fel sida, eller så mår personen inte bra. Hon kanske har det jobbigt hemma brukar hon säga. Det har gjort att man fått lite mer förståelse för hur människor fungerar.. Och det är som hon säger; bara för att någon annan har en dålig dag ska väl inte det behöva drabba mig?! Skaka av dig dålig energi och ta åt dig av den bra energin som människor ger.

Hon har också sagt att man inte ska bli bitter. Det är lätt att hamna där men livet blir så mycket tyngre om man ska gå runt och vara sur, less och irriterrad på allt och alla. Därför försöker jag att förlåta människor som gjort mig illa trots att det kan vara svårt att bara släppa saker. Jag försöker jobba med det och idag har jag bestämt en gång för alla att de få jag har kvar som betett sig som skit mot mig och som jag inte förlåtit ska jag förlåta nu. Det tar mer energi att gå och vara arg på någon än att bara släppa det och gå vidare. Du märkte vad det var för negativ/avundsjuk/energisugande människa du hade i din närhet och det var ju bara tur? Det är ju inget att gå och vara arg för. Det är ju bättre att vara glad för att det kom fram så du slipper ha den personen i ditt liv än att fortsätta gå och bli nerdragen själv. Såklart ska man inte strunta i människor som har det tufft men samtidigt ska de inte få dra med dig ner. Det finns en gräns för hur människor får vara mot dig, hur dåligt de får bete sig och hur sura de får vara. När den gränser är nådd är det dags att säga tack och hej. Och det är DÄR man inte får bli bitter, utan bara släppa allt. Fortsätta vara den du är utan att låta den människan ha påverkat dig på ett negativt sätt.

Mamma klarar det. Hon lyckas alltid vara glad och trevlig fast det kanske inte alltid är så lätt. Såklart menar hon inte att man ska fejka - det är hon allergisk emot. Men hon vill och tycker att man oftast (förutom när man har skitdagar för såna ska man ha) ska se saker från den ljusa sidan. Efter regn kommer solsken, ge inte upp, sprid hellre glädje och kärlek än surhet och skitsnack, du är bäst för att du är den du är. Och det är just DET som gör min mamma till den bästa på jorden!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbaraste, finaste mami!<3

2011-08-22 @ 23:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0