"Jaha, man ska dyka genom vågorna?"

Vad är egentligen det viktigaste i livet? Vad är meningen med allt? Det är inte så att jag inte hittar någon mening med livet, för det gör jag absolut. Jag älskar att leva. Det är bara det att jag liksom inte känner någon riktig glädje i det jag gör. Eller nej föresten, så ska jag inte heller skriva. Jag jobbar och trivs med det, jag går i skolan och trivs med det. Jag har en underbar familj och en underbar släkt. Vi har en fin lägenhet. Världens bästa Rickard. Jag har världens bästa Dito. Men jag känner bara såhär att just nu känns inte de där ´ytliga´ grejerna som pengar, utbildning speciellt viktigt.

Man jobbar för att tjäna pengar.. Sen då? Och så pluggar jag för att jag vill utbilda mig. Men varför? Vad är poängen med det liksom? Visst det är coolt att vara utbildad och man har bättre lön om man har en utbildning. Och enligt mig lever man livet lättare och får ut mer av det med pengar. Man blir inte lycklig av pengar men det hjälper en på traven lite.. Men sen då? Vad kommer sen, efter det?

Jag känner nu att det viktigaste är att de man tycker om mår bra och är lyckliga. Jag skulle byta vad som helst i världen bara min lilla prinsessa var lycklig. Att se de personer som står en närmast vara ledsen gör så ont i mig. Och livet är tufft för alla någon gång. Jag har haft endel sådana perioder och jag kommer garanterat få fler sådana. Livet är inte bara en dans på rosor. För att man ska kunna vara glad måste man också vara arg och ledsen ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0