Carpe Diem!

Den här dagen har också varit slapp. Jag var inte så frisk som jag hoppades att jag skulle vara imorse när jag vaknade. Så jag har vilat mig idag också. Men jag känner mig lite piggare så det har gjort framsteg! :)
Jag var och hälsade på lille Dustin också (Virrans mopsvalp). Så himla söt! Skitliten! Så nu vill jag ha en till valp. hehe. Jag och Rickard har ätit MAX ikväll. Filip och Claes har varit här och hälsat på en sväng också, men de åkte lika snabbt som de kom.

Haha när man ligger hemma såhär hela dagarna funderar man vääldigt mycket (eller iaf jag). Man har inte tid att göra det så mycket annars när man har hela dagarna fullspäckade. Då är det bara på kvällarna man tänker så mycket.. Men nu har jag haft två hela dagar till att bara TÄNKA!! Jag får panik av att tänka så mycket. Haha. Jag fattar inte att jag klarade av att vara arbetslös så pass länge som jag var..

En grej jag har tänkt på är att jag vill flytta hem. Hehe.. När man bodde hemma var det enda man ville att flytta hemifrån och när man väl bor själv är det hem man vill. Jag har ju bott hemifrån i 3 år. Bodde ju med Josefin i lägenhet i två år och så har jag och Rickard bott här i ett år nu. Det är ju faktiskt många som är mycket äldre än mig som fortfarande bor hemma. Men jag var väldigt tidig med att flytta hemifrån också.. tycker att det är skönt att sköta och klara sig själv. Men nu saknar jag hem så mycket. Mamma och pappa <3. De har så mysigt hemma.
Jag och Rickard (och Dito) har också väldigt mysigt men det är ju på annat vis. Vi är ju liksom bara två. Vi har ju varit 6 stycken i min familj. Alltid full fart och massa ljud och spring och lek. Man har ju alltid haft någon att göra saker med. Rickard ligger och sover nu till exempel. Stänger jag av TVn nu så är det KNÄPPTYST här!! Uuuuh jag ryser! Ge mig fullt hus nu!! HEM HEM HEM! Gick någon och la sig hemma var det ju fortfarande 5 som var vakna.
Haha jag vet att jag aldrig kommer flytta hem igen. Det skulle kännas som ett litet bakslag på något sätt.. Men man uppskattar det man inte har så mycket mer när man inte har det. Fattar ni? haha. Jag är lite konstig tror jag :P Jag säger hela tiden att mamma och pappas skilsmässa inte tog så hårt på mig och det gjorde den inte heller. Eller alltså det är klart att det är jobbigt på många sätt - alla vill väl att ens mamma och pappa ska vara tillsammans för alltid. Men jag mår liksom ändå inte dåligt på det sättet. Men en sak som jag tycker är jobbigt nu är att varje gång man ska åka ut till Hedesunda så kan man inte träffa båda samtidigt. Man ska alltid stressa och hinna åka till alla. Och så vill man ju hinna träffa Rickards föräldrar också. Och mormor och morfar. Och farmor och farfar. Och alla de andra.. Men man kan ju inte sitta där ute och bara umgås. Man har ju liksom börjat bygga på sitt egna liv nu. Jag jobbar, pluggar, har "min egna lilla familj" och allt det där. Jag vill bara vara liten och slippa bry mig om allt sånt här. Om vad man ska bli, och få dåligt samvete för alla man inte hinner med, och sakna alla, och tänka på att de inte finns där en dag.. Och jaa.. det här är ett bevis på att jag tänkt för mycket. Då blir jag såhär.


Jag tror jag sätter punkt där. Amanda kommer till mig ikväll och sover över i alla fall. Myspys!! Så snart blir det liiite mer fart här i stugan :)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till vuxenlivet. Känner igen det där att man ska hinna åka till alla och så, men det har vi försökt dragit ner på för med vår stora släkt så går det inte. På Hasses sida kanske för dom är bara 7 st i närheten och alla dom bor i Årsunda.



Min släkt däremot är typ 33 st bara föräldrar, syskon och familjer. Man får lära sig att det inte går att träffa alla jämt. Även om det tar ett tag att inse det. Det gjorde det iaf för oss, men nu när vi gjort det är det rätt så skönt att bara vara ensamma i vår lilla familj. Även om det så klart är jättekul att träffa alla andra. Men du förstår...



Hoppas att du piggnar till! Kramar från moster

2009-11-03 @ 20:43:36
URL: http://frutrostek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0