Evelina tycker till:

Ush nu är jag på sånt där "ush-vad-läskig-världen-är" -humör. Har suttit och tittat här på datorn på en massa. Bland annat på förra veckans Efter Tio program. Hur sjukt är det inte att bloggar har blivit så enormt stora? De har sån fruktansvärd "makt". Kissi har skrivit inlägg som fått unga tjejer att ta självmord enligt de unga tjejernas anhöriga. Nu vet jag ingenting om det där men jag var in på Kissis blogg idag (3e och SISTA gången i världshistorien). Alltså hur stort skämt är inte den människan? Visst alla pratar om att hon inte är så i verkligheten - men då är hon ju ännu mer väck i huvudet?? Vem vill få hela Sverige att tro att man är helt vrickad om man inte ens är det? Nej henne tycker jag fruktansvärt synd om. Stackars tjej! Det blir inte lätt för henne den dagen hon lägger ner sin blogg och ska försöka få människor att ta henne på allvar..

Och så kommer det där med pengar. Blondinbella plockar ut 35 000 rent i månaden och Kenza plockar ut "mycket mer" som hon själv sa i TV. Det är liksom läkarlöner man snackar här.. Och så mycket pengar får de för att.....?? De gör ju nada för att tjäna så mycket. Creapy, isn´t it? Visst jag skulle ju aldrig tacka nej till de där pengarna men det är liksom läskigt ändå på något vis tycker jag. "Småtjejer" som tjänar miljoner per år. Och det värsta är att de verkar inte göra något bra av det. Shoppar och luchar och åker taxi och festar för sjukt mycket pengar i veckan. (Ok, Blondinbella försöker, det är bra.. Men de skulle kunna göra så mycket mer) Ni har ingen aning om hur avis jag är på de där tjejerna. För vet ni? Jag skulle använda det där till något stort och positivt. Förstå hur sjukt mycket man kan förändra med så mycket pengar och så pass mycket makt som de faktiskt har. Neeej de använder sin makt till att berätta vilket läppglans som är det senaste och vilken krog man ska vara på och hur ful och fet och äcklig man är om låren går ihop. Det är ett skämt tycker jag! Men grejen är den att jag tror inte bloggarna hade blivit så stora om de inte hade handlat om just det där. Människor är mer intresserade av såna grejer än samhället och världsbilden och stackars ungdomar som det går snett för. Jag låter som en gammal tråkmåns nu men jag har fått sådan ruskig lust att förändra massor, och då snackar jag inte mode och skönhet. Människor är läskiga!

Ja nu var det där bara bloggandet som jag tyckte  var sjukt.. Nu ska jag komma till resten. (ooj vad jag skriver ur mig idag)
Jag satt och läste massa nyheter och grejer med, inte bara bloggar. En 8-åring led av svår anorixia. WHAT? Jag fattade inte först när jag läste. När jag var 8 år gammal lekte jag och byggde kojor och körde runt med små traktorer i sandlådan. Jag körde jaga i klätterställningen på Hedesunda skola tills jag slutade 7:an. Jag visste inte vad utseende och sånt var knappt. Det var inte förren jag började 9an jag kom på att jag har stor näsa och lång panna och att man faktiskt kan sminka sig ;) Nej men allvarligt. Anorexia som 8-åring är så hemskt! Och så kom Rickard hem igår och berättade att han hade läst i tidningen om att de hade tagit fast en av de värsta pedofilerna i USA. Det var helt sjuka grejer det äcklet hade gjort.. Med bland annat sitt 5-åriga barnbarn. Ush jag mår illa!!

Visserkligen tycker jag synd om äcklet också för en vanlig, normal, frisk människa gör inte något sånt där. Något är antingen fel i huvudet på personen eller så har han varit med om något när han var liten som gör att han beter sig på det viset. Det är bevisat att de som utsätter barn för övergrepp själva var utsatta när de var små. Varför de gör samma sak på sina barn som de själva blev utsatta för vet jag inte? De vet ju hur dåligt de själva mådde. Men det är så och det borde ju finnas en förklaring? Jag var för dödsstraff förr men nu har jag ändrat mig och tror mer på hjälp/vård och förändringar än elektriska stolen. Sen kan jag inte säga att jag skulle tycka likadant om någon kom och kladdade på mina barn/syskon... Jag skulle nog hellre säga att människan borde dö än få vård som jag själv betalar mer mina skattepengar. Men innerst inne tycker och tror jag att vården är mer långsiktig. Jaja, det var en liten avstickare.

Det är ett sjukt sammhälle. Jag ville försöka säga det där på ett sätt som låter mer ungdomligt och mindre nördigt men jag kom inte på något annat. Och jag gör inte någonting åt det och det kan jag bli så arg på mig själv för. "Vad ska hon kunna förändra?" tänker säkert många av er. Men gör ingen något så kommer det ju bara fortsätta och bli värre och värre. Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Åh så jag ska förändra en vacker dag. Det kan ni minsann skriva upp!
Det var det jag hade att säga just nu för tillfället. Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Filip

Tummen upp åt detta inlägg!! Du borde egentligen tjäna pengar på din blogg:) mycket mer intressant en fjortisbella å deras skit

2009-11-17 @ 21:33:08
Postat av: agnes

JA! precis. bra dääääär ewwe.

2009-11-17 @ 22:56:15
URL: http://agneslangerth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med Filip och Agnes! :D

Bra där syster! Tror att du kommer kunna förändra mycket! :)

2009-11-18 @ 14:47:30
Postat av: Olivia

bra skrivet :)

2009-11-19 @ 17:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0