Deppar-dag

Ja idag är det en sån där tråkig deppardag igen.. De kommer och går de där dagarna. Och nu är den här igen. Hoppas den inte är här för att stanna :P.. Man lever ett väldigt bra liv - nästan perfekt. Och ändå blir man depp och klagar och gnäller. Tänk hur många som har det värre liksom? Och vad har jag att klaga och gnälla över egentligen? Nej skärpning. Nu ska jag ta fram min "The Secret"-bok och läsa några kapitel. Den boken är bäst.


Fragment av den stora hemligheten har funnits tillgänglig i många berättartraditioner, i litteraturen, inom religionen och filosofier i århundraden. Nu finns för första gången alla pusselbitar samlade i en bok som kan vara livsavgörande för den som tar in budskapet. The Secret – Hemligheten innehåller praktisk kunskap som gör att läsaren får en större förståelse för och insikt om hur man blir mästaren i sitt eget liv.

I boken lär man sig att tillämpa The Secret på alla sätt i livet, vare sig det handlar om hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra i världen. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv.

The Secret innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer – kvinnor och män som är läkare och medicinare, psykologer, historiker, teologer och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi – som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt – sina drömmars mål. Boken är svaret på vad många hoppas på – ett skifte på vilket sätt människor i hela världen tänker, går från ord till handling och därtill bemöter varandra.
 


Jag blev iaf väldigt nöjd med mitt hår igår. Marie la i båda ljusa och mörka slingor. Och så sparde hon en del av mitt naturliga hår också. Det blev jättebra! Håret klipptes även en aning, det var väldigt slitet!
Marie är så trevlig. Henne kan jag rekommendera att gå till. Hon gör håret fint och man får en trevlig stund när man är där. De hade för övrigt köpt en hundvalp. 9 veckor. Den var huur söööt som helst.. Jag längtar efter våra nu!!







Nu ska deppet bort.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Hur mycket tar hon för att färga håret då? =)

2009-05-05 @ 11:06:57
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Jenna

Hoppas deppet försavnn under dagen! :-) Tråkigt med såna dagar.

2009-05-05 @ 18:12:43
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Jag vill vara hundvakt jag:) Han är så vansinnigt gullig Tor!

2009-05-06 @ 06:48:14
Postat av: Hanna

Vad har dom skaffat för hund?

Nu vill jag också ha en till ju :)

2009-05-07 @ 11:49:21
URL: http://trasd0ckan1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0