Rolig helg

Den här helgen har varit bra :) Karoline kom i fredags och det var så roligt att träffa henne.. Men vi stack typ precis när hon kom för jag och Rickard skulle ju på bio och se "Män som hatar kvinnor". Den var fruktansvärd! Jag har aldrig någonsin mått så dåligt av en film. Jag trodde jag skulle kräkas. Blev typ helt yr och mådde skitilla och bara allmänt jättedåligt. Eller alltså filmen var ju skitbra, men den där scenen när det där äcklet våldtar Lisbet. (jag vet att det bara var film, men ändå) Fy va hemskt! Ush jag mår dåligt av att bara tänka på det..
När vi kom hem blev det till att prata och umgås lite innan sängen. Vaknade halv 8 på lördagsmorgonen och då bar det av till MakeUp-utbildningen.. Där fick vi lära oss mycket formlära och sånt på förmiddagen. På eftermiddagen fick vi lära oss att noppa och färga ögonbryn och fransar. Fick träna på varandra med. Det var roligt och sånt är ju alltid bra att kunna :)

På kvällen blev det till att tjocka. Maxmat, en varsin semla, godis, läsk, chips. Haha Karoline är för rolig. Man kan inte fatta att hon får i sig så mycket. Hon är ju skitliten och smal och ändå äter hon som en häst.. Jag brukar kunna äta mycket, men hon klår mig med hästlängder :P.. Haha! Det blev även lite äventyr till Bomhus och lite så.. Haha vi hade jättemysigt iaf; jag, Rickard och Karoline.. Kvällen avslutades med film.

Idag fortsatte utbildningen och idag har vi fått lärt oss ögats form och hur man ska sminka olika människor och så.. På eftermiddagen tränade vi på varandra även idag. Två ganska intensiva dagar alltså.. 10-17 igår och 9-16 idag.. Men det var så roligt så.. Fick även ett certifikat på vad vi lärt oss och vad vi har utbildning på :) Bra att ha.


Vi har varit och tittat på en hund ikväll.. Hos Rickards jobbarkompis. Skiitfin hund alltså. Jag vill verkligen ha en sådan.. Fransk bulldog är skitsöt, men den jag såg i dag var UNDERBAR. Jag tror jag börjar gå över till Rickards sida när det gäller hundval. Jag hoppas och hoppas att vi har en hund i sommar :)

Nu ska vi åka till Magdalena.. Sover där inatt. Sen imorn ska jag följa med mormor till jobbet och hjälpa henne. Hon hade så mycket att göra nu, och jag har ju inte det. Så det skadar ju inte att hjälpa!
Ha en trevlig sista kväll på veckan  ;)

Kommentarer
Postat av: Jenna

Hur går det med jobb för dig då Evelina? :) Kram

2009-03-09 @ 17:30:54
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0