Min jul..

Min julhelg har varit alldeles underbar! Har haft så himla mysigt. På kvällen innan julafton åkte vi ut till Hedesunda till pappa. Åt och hade det mysigt hela kvällen lång. Klädde granen gjorde vi såklart också! På julafton blev vi kvar hos pappsen ända tills Kalle Anka. Vi åt julfrukost, tomtegröt såklart! Maria och barnen och farmor och farfar var med också. Väldigt trevligt! Sen åkte Rickard fram till sin familj och vid 3 åkte vi till mormor och åt gott med släkten på mammas sida. Karoline och Kenny var också där, det var superroligt! Efter en härlig kväll där åkte vi hem till mamma och bytte julklappar där allihop. Jag fick mycket fina saker :) Och så fick jag ett Thomas Sabo-armband av Rickard. Som jag längtat ;) På natten blev det badtunnebad hos Simon. Vi klev inte upp därifrån förren halv 4. Och sen upp på julotta klockan 6 igen. Haha måttligt trött där! Men det var superfint som vanligt!

Ja det var väl min jul. Alldeles, alldeles underbar! På juldagen blev det fika och så hos mormor direkt efter julottan, sen middag hos Margit innan vi åkte in till stan och var hemma hos oss ett tag först, sen hos Johan och så avslutades kvällen på Goya. Inget vidare juldagsparty, men men! På annandagen åt vi VÄLDIGT mycket! Först hos farmor och farfar med hela pappas sida. Sen vidare till Rosie och åt där med hela Rickards släkt. Sen fortsatte vi till Maria som fyllde år och åt ännu mer! Ush vi rullade efter den dagen. Sen blev det badtunnan igen med Rickard, Filip och Peter. Härligt värre!

 

Bild från Goya på juldagen


Resten av tiden har vi varit hos mamma och Thomas. Thomas har haft sina barn där. Tom, Emelie och Julia. Så det var supertrevligt att träffa dem också. Det händer ju inte alltför ofta. Tom är det andra gången jag träffar, så det var kul att lära känna honom lite. Igår hade vi jättemysig dag. Först pulkaåkning i crossgropen och sen in till stan och bowlade.

Men nu är jag äntligen i stan hos hjärtat mitt. Jag har inte träffat honom riktigt sen veckan innan jul då jag var hos Josefin. Så det är mysigt att bara vara vi två nu, och Dito såklart! Dito var btw helt galen igår när vi åkte pulka. Han sprang upp och ner i backen i 2 timmar. Skönt för honom att göra slut på lite överskottsenergi. Åh så gullig han var! Han såg alldeles lycklig ut :)

Vi har ätit hamburgertallrik från Munken. De har värsta specialarna där. Min var det ägg, bacon och massa ost på. Och pommes till såklart. Rekomenderar dom verkligen! Jaja.. Det blev ett långt inälgg det här. Men så kan det gå när man inte skrivit på ett tag. Man har så mycket att berätta för sin kära blogg ;)

Just ja. Jag har två saker till att berätta. Jag har träffat SKRÄCKGÖRAN! haha.. Jag har inte träffat Rickards omtalade "farfar" på 2 år och 3 månader men på juldagen hände det. Ush vad jag har varit livrädd för honom :P. Men han klämde mig på tutten och sa att jag var godkänd, sen var det över. Vilken lättnad! haha. Så nu är det gjort. Grej nr 2 är att en tjej från Afrika kommer imorgon och ska bo hos Magda i en månad. HUR TUSAN SKA DET GÅ FÖR MIG? Jag kan ju inte prata engelska. Hon kommer tro att jag är stum eller nåt. Men jag har varnat dom, inte ett ord engelska kommer jag säga ;) Vrångskallen själv!

 

Pulkarace! :)

 

 

Fina mamma och Thomas

 

 

Crossgropen!

 

 

Allsång :P

 

 

Sötmamma!

 

 

Simon och Emelie

 

 

Tom :)

 

Ja det där var alla bilder jag hade att bjuda på. Har inte ett enda kort från Julafton och så, lite tråkigt! Ha en trevlig kväll!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0