irritation och frustration

Jag blir så fruktansvärt irriterd och frustrerad när Thomas sitter och pratar.. Jag vill verkligen ändra på heela världen, men inser samtidigt att det kanske inte går. Han har ju vart med om en hel del den mannen. Och han är så duktig på att prata och förklara saker. Han får en att tänka ett steg längre.. Om det skulle vara ett val där jag fick bestämma vilken som skulle bli statsminister nästa gång skulle jag välja honom utan att tveka!

Jag blir också så arg att han inte gör någonting av det han vet och känner.. Han VILL ju, men vem ska man höra av sig till? Socialen, som inte ens bryr sig om hur människor mår (det har vi själv fått känna på när det gäller Veronica - helgflickan som vi har.) Vården - som inte gör annat än delar ut medecin. Politikerna - det enda de vill är att komma åt sin lön. Många är inte ute efter att förändra Sverige till något bra.. Ingen verkar tänka ett steg längre, gå ner i botten med allting. Det är iaf den uppfattningen jag får.. Speciellt när han har lösningar på allt. Det verkar så himla enkelt då.

Jag känner att jag själv vill göra saker.. Jag vill bli någonting och få någonting gjort med mitt liv - förändra världen till något bra. Men det skulle liksom kännas så fånigt om jag skulle göra det.. Det gör det inte med Thomas. Han vet hur det är i det där livet, vet vad han pratar om.

Äh.. Jag ska väl inte gå in på mer saker här, men han är en otroligt smart och intressant människa.. Man kan verkligen sitta och prata med honom i timmar och få ut så mycket av det.

Jag har så mycket planer och drömmar.. Och snart ska jag ta tag i allting. Jag VILL jag VILL!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0