Detta har hänt..

Det enda jag köpte idag var en halsduk i päls. Och två nya nagelack :) Det blir nog till att använda både halsduk och nagelack imorn på nyårsafton! Tänk att det är sista dagen på år 2008 imorn!

Det har hänt så mycket det här året..

Jag har gjort två underbara resor. En till Kina i januari med Fia. Vi hade det helt otroligt där borta. Jag längtar faktiskt tillbaka dit på sätt och vis. Min första resa utan mamma eller pappa. Jag fick se så otroligt mycket nytt, som jag aldrig hade kunnat tänka mig att fanns på jorden. Vi lever vekrligen så olika liv här jämfört med där. Men mycket har försändrats sen den resan.. Saknar :/



Jag har även varit till Thailand med Rickard. Den resan var också helt underbar. Vilket paradis Thailand är. Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka dit. Vi hade så mysigt tillsammans. Allt var perfekt, inga problem över huvud taget. Underbart!! En vacker dag ska jag flytta dit, och leva lycklig i alla mina dagar.



Jag har även tagit studenten. Och allt som var runt omkring den.. Balen. Såå underbar. Jag har nog aldrig känt mig så fin i hela mitt liv. Det var verkligen roligt. Vi åkte ju båt dit och allting. Alla kompisarna var samlade och vi var så snygga. Och så var ju världens bästa älskling med också.. Sen var det vattenkriget, brännbollen, barrundan.. Och sen så kom den stora dagen; studenten. Det var nog en av de bästa tiderna i mitt liv. Det var en helt underbar känsla det där, att vara klar med skolan. Men samtidigt så otoligt läskigt. Vad skulle hända nu liksom? Skulle jag kunna få ta om studenten skulle jag göra det utan att tveka. Så himla underbar tid!!

           

Jag har haft mitt första riktiga jobb. På Cubus. Jag trivs såå bra där.. Och nu när de ska öppna i Valbo i vår ska jag såklart söka där och hoppas på att få något mer fast. Det skulle vara så skönt med  fasta tider och fast lön. Såklart skulle jag ju sakna alla från Gävle otroligt mycket.. Måste ju hälsa på dem ändå ;)

Jag har fyllt 18 år. Jag har gått in på krogen lagligt! Det ni ;) Såklart var det mer spänning förr i tiden när man varje gång chansade när man skulle ut på krogen. Men det är skönt att ha sitt leg att visa upp nu. Allt blev så mycket lättare :P

Och som förtsättning på det... Jag har ju tagit körkort! Så det är inget leg jag visar upp på krogen, det är numera körkortet. Det är faktiskt en milstolpe i livet. Så otroligt skönt att ha det där körkortet avklarat. Och ju längre tiden går ju mer känner jag att det är bland det bästa som hänt mig. Så himla skönt, jag kan åka var jag vill!

Jag har helt underbara vänner. Diva, Virran och Agnes är helt otroliga människor. De bästa man kan tänka sig. De är de bästa vännerna jag har just nu och jag hoppas vi blir vänner för alltid..



Jag och Rickard har flyttat hemifrån, på riktigt. Vi har även rustat en hel lägenhet, så gott som själva. Det är inte illa pinkat.. Vi är så stolta över att den äntligen är så gott som klar. Och nöjda är vi ännu mer! Vi trivs så mycket..

Thomas och Simon har flyttat till oss hos mamma. Vi är nu inte bara 5 som bor där längre, utan 7 (i vissa fall 9 när Thomas två döttrar är på besök). Det känns jättebra att han har flyttat hit. Mamma är lycklig igen och när hon är lycklig är jag lycklig! Och Simon är bland de sötaste jag sett i hela mitt liv.

   

Jag har tagit bort mitt födelsemärke i pannan. Den där hemska vårtan som jag hatat så mycket är nu borta! Skönt..

Jag och älsklingen har vart på weekend på Gotland. Hur mysigt som helst hade vi. Vill verkligen åka tillbaka dit igen. Verkligen ett romantiskt ställe :)

Sen har det ju varit en väldigt jobbig grej det här året med, med min urinvägsinfektion och allt. Det har verkligen slitit på mig. Jag har varit nere många gånger just på grund av den, att det aldrig blivit riktigt bra. Har ätit pencelin (vet inte ens hur många olika). Men just nu är det bättre. Helt bra kan jag fortfarande inte säga att det är, men det är en väldig förbätrning och det käns otroligt skönt!!

Jaa det har hänt väldigt mycket.. Jag har skrattat, jag har gråtit, jag har varit arg, jag har varit lycklig, jag har tappat vänner, jag har hittat nya.. Jag har nog glömt så mycket viktigt som hänt. Men det här var det viktigaste jag kunde komma på. Det här blev iaf min årsresumé.  

Jag hoppas att år 2009 blir det bästa året någonsin! Och det tror jag att det kommer bli. Så mycket saker kommer hända :) Säkert både bra och dåliga saker. Men med rätt inställning blir 2009 best ever!!

Min nyårsafton kommer iaf bestå av jobb, middag med älsklingem och fest hos Krille och Frida. Hoppas ni också får en underbar sista dag på året!! <3

Och just ja: GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: virran

va gullig du är gumman. klart vi ska vara vänner för alltid <3 gott nytt år bejb!

2008-12-30 @ 20:39:52
URL: http://vlindholm.blogg.se/
Postat av: Agnes

men sötnos :) klart vi ska! men snart måste vi ses säger jag baraa.... <3

2008-12-30 @ 22:01:47
URL: http://agneslangerth.blogg.se/
Postat av: Ida

Härligt inlägg. Du missade vårt bröllop bara :p Gott nytt år på dig från moster.

2008-12-31 @ 14:17:57
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Rickard

Så "himla" mycket du har hunnit med älsklingen min! Och nu är det nya tag minnsan! I år kommer slå alla rekord! Vi ska spara ihop pengar och resa och skratta och ha hur kul som helst! Älskar dig mest i hela världen!

2009-01-01 @ 11:54:59
Postat av: Anonym

Så "himla" mycket du har hunnit med älsklingen min! Och nu är det nya tag minnsan! I år kommer slå alla rekord! Vi ska spara ihop pengar och resa och skratta och ha hur kul som helst! Älskar dig mest i hela världen!

2009-01-01 @ 11:55:55
Postat av: mican

Gott nytt år stumpan:) Hoppas ni hade det mysigt. Ah, ska sola lite åt dig med ;)pusspuss

2009-01-01 @ 14:04:16
URL: http://micaela.travelblogg.se
Postat av: mican

Gott nytt år stumpan! Hoppas ni hade det supermysigt :) ah,ska sola lite åt dig med ;) pusspuss

2009-01-01 @ 14:06:18
URL: http://micaela.travelblogg.se
Postat av: mican

Gott nytt år! :) Hoppas ni hade det mysigt igår. Japp, ska sola lite åt dig med ;) pusspuss

2009-01-01 @ 16:03:06
URL: http://micaela.travelblogg.se
Postat av: mican

ojdå, det kom visst två, det syntes inte förut :P

2009-01-01 @ 16:04:11
URL: http://micaela.travelblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0