Läkarlistan!

Ush vad jag är trött på det här med smärta och sömn (eller snarare bristen på sömn). Jag hatar att jag inte kan sova. Man blir ju helt slutkörd av all smärta bara som det är och att jag dessutom knappt sovit de senaste fyra nätterna gör ju inte saken bättre. 


De ringde från avdelningen igår och ville att jag skulle komma in på en snabbkoll eftersom jag varit sämre en tid igen så jag fick tid och var där igår kl 14. Min bästa "extraläkare" Adhraa har slutat och det sög ju (kanske Gävle sjukhus största förlust någonsin). Men jag fick träffa Bosse och han är också riktigt bra. Jag har en lång lista i 'anteckningar' på alla läkare jag träffat de senaste åren där jag betygsatt alla, såklart inte som personer utan som de proffesionella läkare de är (förmodligen inte helt pk ändå men det underlättar).. Egentligen är de väl bara de riktigt bra och de dåliga som jag lägger på minnet men det är skönt att kunna placera dem när de blir så himla många. Såklart är ju detta bara utifrån mina egna erfarenheter och jag dömer aldrig ut någon helt efter ett besök även om det skulle vara dåligt.. Tex. så var jag inte alls nöjd med Bo i början men nu gillar jag honom skarpt så det kan ju såklart ändras.. 

Amini är den värsta människan jag träffat i hela mitt liv. Vilken idiot. Jag anmälde honom faktiskt för han borde aldrig få sätta sin fot på ett sjukhus som läkare någonsin igen. Tack och lov har jag aldrig behövt träffa honom efter det men han skulle jag aldrig gå till. Han kan jag verkligen varna för. I övrigt så är de flesta godkända och mer därtill. Oftast så är det de man bara träffar snabbt (typ på akuten innan inläggning, jour, rond eller de man pratar med på telefonen) som är de värsta och de är inte med på min lilla lista. Bara de som jag verkligen "haft att göra med" är med! 


Så då har ni fått en snabbkurs i bra/dåliga läkare. Ni blev nog inte så mycket klokare men summan av detta inlägg blir väl egentligen: Se upp för Amini, i övrigt är det fritt fram att gå till vilken som helst! Ish


Kommentarer
Postat av: Sandra

Admini är hemsk! Senast jag låg inne var han så vidrig så det nästan krävs en anmälan.. men vem orkar det när energin ligger på att överleva!

2017-05-10 @ 18:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0