Maggi!

Nu ska ni få det bästa tipset ni fått på länge.. Iaf till alla er som älskar soya lika mycket som mig. Denna sås 'Maggi' smakade jag första gången när vi var i Thailand för 1,5 år sedan.. Där åt alla den hela tiden till allt och jag blev beroende. Då kan ni förstå lyckan när jag hittade denna flaska när vi var och handlade hemma i Sverige ett tag efter resan. Och nu har Johan kommit på den briljanta idén att hälla denna på stekta ägg till frukost. Han tyckte det var gott, och han åt det några dagar men sen varierade han sig med annat men jag vill typ leva på det här resten av mitt liv. Så typiskt mig. Alltså det är så gott så jag dör. 


Vi hade bara en flarra i Harkskär så förra veckan när vi var i East så fick jag abstinens och ville äta stekta ägg med Maggi (två favoriter i en magisk kombination). Åkte till 4 affärer men det fanns inte att få tag på i hela Östhammar. Så i helgen tittade jag även på Ica Maxi i Gävle och inte heller dom hade. Paniken började sprida sig över att Sverige kanske hade slutat med denna fantastiska vara, men så står den där med en gloria ovanför sig när vi var på Willys i söndags. Så alltså är det bara Willys i Gävle jag hittat den på.. Den finnns säkert på fler ställen såklart men det är det enda stället jag sett den på. Löp och köp! Ni kommer inte ångra er. 

Jag har haft telefontid med en av mina läkare på fm också. Bästa! Så det är klart att det finns guldkorn även på Gävle sjukhus.. 


Denna lilla korv njuter något helt galet av detta fina väder. Så himla söt! Det blir nog en dag ute på en filt för vår del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0