Vi har ett kök! Iaf stommen, haha..

Sorry för dålig uppdatering.. Jag har inte alls mått bra. Jag blir helt knäckt av detta!

I måndags la vi golvet i sovrummet. Vi var och handlade mer virke på vårt standardplace Byggmax. Golv, tak och pärlspont är ifrån Beijer, det som inte funnits på Byggmax har vi köpt på K-Rauta (men de har världens sämsta system utvändigt så dit åker vi inte så gärna..) men annars är allt handlat ifrån Byggmax. Billigt, smidigt och bra service!

I måndags kväll var vi till Ikea och ritade upp vårt kök igen. Förra gången ritade vi bara upp det på ett ungefär men nu hade vi exakta mått och det gjorde att vi kunde ändra vissa saker till det bättre. Det blir ett grymt kök! Vi köpte med oss alla skåpstommar och så tar vi allt annat eftersom. Vi hade tänkt ta hela köket med hemkörning men vi kom fram till att det är skönare att köpa hem i omgångar, få undan lite åt gången och sen fylla på allt eftersom.

Igår satte Johan upp väggen mellan kök och sovrum och riktade hela innerväggen för att få det rakare.. Nu är ju både golv och tak spikrakt eftersom allt det är nygjort så det kliar väldigt mycket i Johans fingrar när vi kommer till vissa väggar som är väldigt vinda. Vissa rättar han till, vissa får han gilla som de är, haha.

Jag byggde ihop alla skåpstommar. Nu är in princip alla stommar på plats. Det ska in ett högskåp också, och sen diskmaskin, kyl och frys såklart, men annars är det mesta på plats nu! Det kommer bli grymt!

Edward var så himla rolig igår när han kom in och väggen var på plats. Han var på väg att gå som vi alltid gjort, genom köksväggen.. Men så när han kom där så var det helt plötsligt en vägg i vägen. Han bara stod och tittade på den länge och undrade hur tusan han skulle ta sig förbi den, haha. Så himla söt!

Igår hade jag så himla monsteront.. Jag körde den omogna taktiken "kötta och slippa tänka".. Jag byggde ihop hela köket utan in princip någon pause. Det var skönt att slippa att ligga och vila, men jösses vad död jag var igår kväll. Vi åkte ifrån huset i Harkskär vid 20-tiden. Åkte hem till lgh och packade och sedan tog vi en varsin bil till Östhammar (Johan har firmabilen i Gävle). Vi blir i Östhammar i 1,5 vecka nu. Svärisarna åker till Österrike för att vandra nästa vecka och då behövs Johan på företaget. Så nu blir det 1,5 veckas vila för mig.. Det var väl egentligen därför jag vågade ta ut mig lite extra igår!

När vi kom till East packade vi in, tog en efterlängtad dusch och sen däckade vi båda två (eller alla tre rättare sagt.. Det finns inget annat ställe som Edward trivs bättre på än här i Östhammar vid vårt torp).

Det blev sovmorgon till kl 9 idag för mig och Eddi. Johan kör på med jobb ons-fre. Det verkar bli fint väder idag också! Härligt!


Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken tur att vi var ut till er, annars skulle vi nog inte kunna hänga med - det går undan. Duktiga snickare :)

2016-09-14 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0