Kitchening!

Igår körde vi på i köket all day.. Jag har haft lite mer energi än på länge i helgen men tyvärr lika ont.
Ikea hade packat hur mycket fel som helst och skrivit helt fel packlista till oss. Så vi måste lämna tillbaka ganska mycket och det saknades en hel del. Sånt där blir jag sjukt less på. Hur kan man göra såå många missar när det är ens jobb?!

Vi hade som målsättning att vara i Östhammar när hockeyn började, men den planen höll vi inte.. Vi fick lyssna på radion i bilen istället! Vilken synd att det tog slut.

Vi har velat fram och tillbaka in i det sista med vårt val av skåpluckor.. De som vi velade mellan på slutet (vi bestämde oss på Ikea när vi skulle hämta det sista) var denna vita Sävedal och den grå Bodbyn. Vi velade innan mellan Bodbyn i off-white också men den gick bort först pga att den dels är dubbelt så dyr som Sävedal men vi ansåg inte att den var dubbelt så fin, samt att den inte är riktigt vit.
Men jag äälskar den grå Bodbyn med glänsande guldhandtag.
Så. Galet. Snyggt.
Men så bestämde vi oss för denna vita tillslut.. Med tanke på att det är ganska lågt i tak ville vi få det så ljust det bara gick och då blev denna vita Sävedal ett självklart val. Vi har inte bestämt oss för handtag ännu. Just nu står det mellan mässing och läder.. Vi får se vad det blir! Och bänkskiva ville jag helst ha marmor, men det blir helt enkelt för dyrt eftersom det är otroligt mycket bänkyta. Så nu blir det nog antingen en mörkare trä eller ek. Såå kul med alla val nu!

Jag var inte bästa vän med Ingvar Kamprad igår direkt.. Jag gjorde olika fel på de första fem lådorna. Jag brukar på riktigt aldrig göra fel när jag bygger ihop Ikea. Jag har till och med skrattat åt folk som gör fel då jag ansett att det "står hur tydligt som helst i beskrivningen". Men icke.. Mitt problem är att jag kollar beskrivningen noga på första lådan och sen "kan jag det där" och kör på. Men i kök är ju alla lådor olika ihopbyggda beroende på position i köket. Och så blir jag skitless när det blir fel och skyller på att beskrivningen är sämst och otydlig. "Fast det står ju jättetydligt här på steg x hur man ska göra" försöker Johan lugnt förklara. Jag ser ju då att det står jättetydligt men står ändå fast vid att det är dålig beskrivning, annars gör inte jag fel. Inge störig alls.. Haha!

Nu är iaf det mesta på plats, förutom Ikeas alla tabbar som saknas, och vi är nöjda so far!

Igår blev det standardmiddag.. Creole Fries! Sjukt god!!


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej o hå, vilken skillnad, på någon vecka :)

2016-09-26 @ 22:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0