Bänkskiva!

Idag har jag haft feber och varit lite mer hängig igen.. Johan har jobbat på i köket och jag har mest gjort honom sällskap och hoppat in och assisterat där det behövts. 14.30 hade jag tid hos tandläkaren. Jag har haft en tand som ilat till och från i flera år, men det är inget hål. Vet inte vad det kan vara, men tandläkaren förklarade att tanden är väldigt tunn i tuggytan och att det kan bli så då. De borrade ur och lade i utfyllnad. Hoppas att det blir bättre nu!

Vi har haft svårt att bestämma vilken bänkskiva vi ska ha.. Det blir så himla dyrt med de vi helst ville ha. Marmor osv har vi strykit för längesedan pga priset (ca 30-40 000), och de som vi näst helst vill ha blir också rätt dyrt eftersom det blir så mycket bänkyta i vårt kök. En vanlig ek blir över 10 000 kr, och laminatskivorna landar på ca 7000 kr. Självklart kan man lägga mycket pengar på en superbänkskiva om man verkligen vill ha en särskild, men jag tycker faktiskt att det är för mycket pengar att lägga på en bänkskiva. Mycket möjligt att det är snål-Ove-tänk men så viktigt är det helt enkelt inte för någon av oss egentligen. Så nu har vi bestämt oss för att ta en ganska basic mörk bänkskiva. Det fanns dock bara några kvar av den så vi slängde oss i bilen och är på väg till Uppsala nu. Hoppas den är fin i verkligheten också och inte bara på skärmen.. Det blir stress som vanligt innan stängning, men jag hoppas vi hinner med det vi ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0