Fixdag!

Vad har jag gjort idag då? Jag tog en promenad när jag vaknade. När jag kom hem var jag så himla frysig så då blev det ett långt bad för att tina upp. Jag är såå glad att vi bestämd oss för att sätta in ett badkar i huset trots att det är ett så litet badrum. Med min mage kändes det nästan som ett måste, eftersom badkaret har räddat många smärtnätter osv. Men det är ju skönt att bada även när jag inte har smärttopp deluxe.

Jag gjorde mig i ordning och sen kom Musch och hämtade mig för en liten shoppingsväng på em. Jag behövde nämligen köpa tapeter till sovrummet. Svärisarna kommer i helgen och hjälper oss igen och förhoppningsvis hinner jag och Eva med tapetseringen i sovrummet medan Johan och Christer ska satsa på att regla ner och sätta taket i vardagsrummet.

Jag hittade en jättefin ljus beige tapet så jag tror att det blir superfint i sovrummet. Jag hittade även två halsdukar med matchande fingervantar (det börjar verkligen bli riktigt kallt nu!), en almanacka och några små söta vaser. Jag vill bara göra iordning i huset nu!!

Något som jag verkligen saknar är att göra mig i ordning och vara tillfixad om dagarna och känna mig fin. Alltså på riktigt.. Ni som vaknar på morgonen och åker till jobbet varje dag ska verkligen vara tacksam för det för ni är lyckligt lottade. Man tar det för givet när man är i det och man rent ut sagt nästan vill slippa det vissa dagar, men det finns ingenting jag saknar mer ifrån tiden innan min sjukdom blev så här pass illa, än att gå till jobbet. Det är så himla underbart att göra sig fin på morgonen, åka till jobbet och göra nytta, göra det man är bra på, pressa sig själv för att utvecklas varje dag, hänga med kollegor, träna efter jobbet, köra aw osv. Jag saknar verkligen att vakna av alarmet, gå upp och fixa mig, ta på mig "vanliga" fina kläder (inte mjukiskläder som är typ det enda magen tål för att smärtorna inte ska bli värre när det trycker emot magen) och leva ett helt vanligt liv. Ibland går jag upp på morgonen och fixar mig och tar på mig "fina" kläder bara för att få känna den där känslan av att jag lever precis som alla andra, men det känns ju bara ännu mer patetiskt då. Sminka mig och dra på mig ett par jeans för att sen lägga mig i soffan och vila liksom..

Det var skönt att komma ut lite idag ändå. Jag hade inte pallat att ligga hemma med mig själv och mitt huvud som enda sällskap. Jag kan verkligen mala hål i hjärnan på mig själv när jag är på det humöret.

Boyfriend blir sen hem idag så det blev sushi till middag för mig.. Jah njuter av att ha stan runt hörnet nu sista månaden. Vi blir kvar hemma i lägenheten ikväll och så åker vi ut till huset imorgon istället. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0