Tågstrul!

Idag när jag var klar på avdelningen hoppade jag på tåget till Gävle och blir hemma tills på måndag. Jag åkte från Uppsala 15.09 och tåget skulle vara framme i Gävle 16.20. Helt plötsligt stannade tåget i Tierp och helt utan förvarning fick vi veta att resten av tågrälsen tydligen är avstängd för sista byggfixet innan rälsen blir "tvåfilig" (?). UL hade fixat med en ersättningsbuss. Jag såg direkt att alla från tåget inte skulle få plats på bussen så jag skyndade mig som tusan till bussen, mest för att jag har svårt för att stå länge när jag har ont.. Och jag lyckades få en av de sista sittplatserna (egoistiskt kan man tycka men jag klarar inte att stå i 1,5 h när jag har så här ont). Ännu mer tacksam blev jag att jag fick en sittplats när busschauffören sa att alla som inte hade en sittplats var tvungen och lämna bussen och så skulle hon ringa in en ny buss till dem, då hon inte fick köra med stående i bussen. Så nu fick de stackarna gå av och vänta in en ny buss som skulle åka ända från Gävle för att hämta upp dem i Tierp. Hur dålig kan man vara på planering liksom? Sånt här kan rationella jag bli så frustrerad över.. Hur enkel matte som helst och hur lätt som helst att förutse och göra smidigt.. Tåget tar x antal resenärer. Bussen tar hälften så många resenärer. Hur många bussar behöver man då? 

Jaja! Jag är med bussen och på väg hem. Jag blir försenad 1 timme men det är som det är. Hade det inte varit för att Josefin är hemma så hade jag inte haft riktigt lika bråttom hem. Men hon har varit så saknad och jag vill bara krama henne nu! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0