Långprommis i ett soligt Uppsala!

När vi var klara på sjukan vid 16 gick jag till hotellet. Jag blev lite sen med medicinerna och då blir det alltid ett glapp med extra smärtor, så jag slappade i en halvtimme tills medsen kickade in. Då drog jag på mig träningskläderna och tog en långprommis på typ en mil. Uppsala är verkligen en sjukt fin stad. Jag gick till slottet, botaniska trädgården, domkyrkan och sen gick jag så långt jag orkade efter ån åt ena hållet, gick över en bro till andra sidan ån, gick så långt jag kunde åt andra hållet och bytte sida på vägen tillbaka och då vände jag tillbaka mot sjukhuset och hotellet. 

Varje sommar blir vi svenskar alltid lika lyckliga över att värmen och solen är här för några månader framöver. Det ser man verkligen på stan. Det var folk överallt som satt efter ån, ute på uteserveringar, på bryggor, i parkerna och var lyckliga och njöt. Det är en härlig syn att se hur hela Sverige bara blommar upp och blir levande igen efter ett halvår i ide. 

Nu ska jag däcka i sängen med ett avsnitt Homeland. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0