Hamnen i East!

Igår slutade Johan lite tidigare. Han kom hem redan vid 14.30. Då la vi oss ute på en filt på gården här vid torpet och skrev inköpningslista till rusten i huset inför helgen. Svärisarna kommer och hjälper oss igen lör-sön och då måste vi ju ha så mycket som möjligt hemma så det inte tar stopp pga att vi saknar material.
Svärisarna är så söta. De vill så gärna hjälpa till! De håller på målar huset hemma och driver eget företag, men de är så glada över att vi köpt hus och vill hjälpa till så mycket det går. Finaste!

Mot kvällen igår åkte vi ner till hamnen här i East och åt en glass och bara njöt. Älskar Östhammar!

Idag chillar jag och tar igen mig efter full fart i flera veckor. Jag har tagit extremt mycket extramedicin de senaste veckorna. Dels för att jag har en sämre period igen, men också för att det har varit mycket med 2 bröllop, möhippa, 3 veckor på Akademiska, maxa tiden med Josefin nu när hon varit hemma, midsommar och så rust i huset på övrig tid. Jag bestämde innan vi åkte hit till East denna veckan att jag skulle göra absolut ingenting de 3 dagarna vi är i Östhammar. Jag försöker hålla den dealen med mig själv så gott det går!

Jag gick ju upp närmare 15 kg av en av medicinerna som jag började med för ca två år sedan. Jag har aldrig haft problem med vikten innan men den viktuppgången, som jag inte kunde styra över hur mycket jag än försökte, sved och jag var inte alls bekväm i den nya kroppen. Jag har levt lika som jag gjort i hela mitt liv och ändå blev jag bara "rundare och rundare".
Läkaren ville att jag skulle byta ut den medicinen för någon månad sedan av andra orsaker, och ingen var gladare än jag över att äntligen få slippa den. Så fort jag slutade med den började "min kropp" komma tillbaka igen. Jag har nu blivit av med hälften av bonuskilona, bara av att sluta med medicinen, och äntligen känner jag igen mig själv lite igen.
Helt sjukt vad en medicin kan påverka kroppen på så många olika plan med biverkningar osv.
Jag bryr mig egentligen inte om vad jag väger utan det viktigaste för mig är att jag trivs i min kropp. Jag har fortfarande ganska mycket vätska och "plufs" kvar, men det blir verkligen bättre och bättre. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0