Tele2 i Gävle vinner pris för sämsta service!

Jag köpte en ny telefon några månader innan jul. En iPhone 6S. Innan vi åkte till Thailand började telefonen strula, stängas av, hänga sig och det var många fel på den. Vissa fel var där redan när jag fick den, men sen fortsatte det ploppa upp fel eftersom. Jag gick till tele2 efter Thairesan för att lämna in telefonen och då hade de bara Samsungtelefoner som lånetetelefoner. Då var jag tvungen att betala 350 spänn för att låsa upp min gamla iPhone, eftersom man inte kan lägga över nummer eller någonting mellan iPhone och Samsungtelefoner, och "lagningen" skulle ta 2-4 veckor. Jag bad om en lånetetelefon eftersom min gamla inte skulle börja fungera förrän dagen efter. Då tyckte hon jag skrev om i ett tidigare inlägg, med extremt dålig attityd, att jag skulle komma in med lånetetelefon så fort jag inte behövde den längre. Varför skulle jag gå dit i onödan för? Jag tar väl med den när jag får hämta ut min.

När den kom tillbaka hade de inte hittat något fel men de hade gjort en omställning av telefonen "så nu ska den funka som vanligt igen". Jag berättade till och med att jag hade gjort det själv innan jag lämnade in den men att felet fortfarande kvarstod. Så självklart var alla fel fortfarande kvar när jag hämtat ut den även efter deras omställning. 

Jag gick tillbaka och lämnade in den igen några dagar efter att jag hade hämtat ut den. De var lite griniga och tyckte att det var onödigt att jag lämnade in den en andra gång. Men självklart vill jag ha en fungerande telefon eftersom man ska ha den i 2 år, och jag betalar ju för den. De skickade in den igen. Idag fick jag meddelande om att jag skulle komma och hämta ut den. De hade än en gång inte gjort något. Felen är alltså kvar.

När de tar ur telefonen ur plasten den skickas i bara blänker det av repor över hela skärmen. Jag blev så himla less! Jag förklarade att det inte var en repa på telefonen när jag lämnade in den (jag är pedantiskt med alla mina "dyra" grejer) och att den nu är repig över hela displayen. Det blev en lång diskussion om att jag inte kan bevisa det så det finns inget dom kan göra. Plus att iPhone inte garanterar att iPhone ska funka i minusgrader så ett av felen som jag lämnade in den för var inte heller något de kunde göra nåt åt. Jag berättade att alla jag känner, som också bor i Gävle i minusgrader, har fungerande iPhones. Men de stod fast vid att det inte är ett fel att min telefon stängs av vid minusgrader. Sen om alla andras telefoner funkar i kylan så är ju det bra för dem. Men det finns ingen garanti för det. De hade gjort köldkollen i ett kylskåp "ett litet tag". Det är ju ett skämt! Självklart är jag medveten om att de är köldkänsliga men en timmes promenad med telefonen liggandes i innerfickan ska de väl ändå klara.

Alla de andra felen kvarstår ju oavsett om nu inte kylaproblemet är ett problem egentligen. Och varför i hela friden skulle jag gå dit om det inte var problem med telefonen? Man gör det ju inte för att det är roligt direkt. Jag blev förnannad och tvingade dem att skicka in den en tredje gång. 

De har försökt få mig att betala en avgift på 350 spänn som man måste betala om de inte hittar något fel på verkstaden, men det kan dom glömma! Alla kunder har så himla mycket förpliktelser men när det kommer till tvärtom så finns det ingenting.

Tror dom på allvar att jag håller på strular för att jag tycker att det är roligt att gå in i deras butik med stans sämsta service? Inte direkt.

Så nu står jag här med en telefon som inte funkar som den ska, som är repig över hela skärmen och med ett abbonemang som går ut om över 1,5 år. Att dom ger mig en repig telefon tillbaka är värst, eftersom det är dom som är skyldiga till det. Att de inte lagar det som jag berättar att är fel på telefonen (eller inser att det finns måndagsex även på telefoner om de nu inte skulle hitta några fel i deras trötta kontroller) suger ju också såklart. Och än en gång står man där. Man måste ha med skiten att göra för annars händer ju ingenting. Jag måste ju ligga på, annars står jag där med en trasig telefon full av repor. Och så fort det blev något som var lite jobbigt så kom kommentaren "men det där får du ta med leverantören, vi är bara en mellanhand!"
Den skulle jag också ha kört i klädbutik när någon kom in med ett par jeans som  var felsydda. "Det är inte vårt fel utan det får du ta med dem i Kina som har sytt dom". 

Så till alla er som har tänkt att köpa en telefon på tele2 så gör det inte. Håll er borta! Har ni möjlighet att välja att inte ha med dem att göra så var glad att ni slipper det! Själv är jag fast med dem i 1,5 fucking år till. Enligt dem var det här "den första telefonen de inte hittat något fel på av alla telefoner de skickat in sedan butiken öppnade". Still. Jag är inte där för att det är en hobby att klaga och hitta på fel på en telefon som funkar. 

Än en gång ställer jag mig frågan.. Varför kunde ingen annan få den här telefonen så hade jag sluppit ett problem iaf. 


Kommentarer
Postat av: mormor

Jaa du. Det är alltid den lilla människan som har fel i de "störres" ögon. Min bror Ingvar håller också på att försöka bevisa att "de stora" kan ha fel. Gäller också telefoni. Jag säljer tyvärr inte min <3

2016-01-20 @ 15:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0