Andra sjukhusbesöket, check!

Vad dålig jag blivit på att blogga kontinuerligt.. Det ska bli bättring. Oftast blir det så antingen för att jag har fullt upp och känner att jag inte har tid att blogga, eller så har jag ingenting roligt att berätta, dvs. för mycket tid och för lite aktiviteter (eller tankar och åsikter). I det här fallet är det nog det senare.. 

Igår var vi bara hemma. Jag har tyvärr haft mer ont de senaste veckorna. Att försöka trappa ner medicinerna (en av de långverkans morfinpreparaten) gick bra tills en viss gräns för tre veckor sedan. Då höjdes grundsmärtan och sedan har den legat där uppe. Det blir istället mer bonusar (snsbbverkande morfin).

Idag har jag varit på det sista utredande besöket i Uppsala på Akademiska innan "slutbesöket" nästa torsdag. Jag trodde det var imorgon men det var tydligen nästa vecka.. 


Igår åt vi semlor på semmeldagen. Jag var så sjuukt sugen så jag köpte två glutenfria till mig och Johan fick en semla med vaniljkräm istället för.. vad det nu heter.. marsipan? Tror det heter något annat. Jaja strunt samma! Det var så himla gott. Till mitt försvar så är glutenfria typ hälften så stora som vanliga, vilket innebär att jag åt en vanlig. Haha! 


Edward fick sig en dusch också. Han är så söt när han duschar. Hunden som gillar allt och alltid är nöjd. 





Kommentarer
Postat av: mormor

Marsipanen i semlorna heter mandelmassa :)

2016-02-11 @ 11:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0